czwartek, 9 października 2014

Jesień w parku w Wilanowie. Pomnik Bitwy Raszyńskiej 1809 roku.

     Dziś był pięny i ciepły dzień. Więc Wilanów.
Zapraszam na długi spacer, w alejkach szeleszczące pod nogami liście. Jak zawiał wiatr spadały  wprost pod nogi, piekne, kolorowe i błyszczące. Wygrzewały się na słońcu ot takie jesienne ozdoby.



 Obok oranżerii pluskała fontanna

 Wiatr strącał coraz więcej lisci

 Domek Gotycki  wtulony w kolorowe drzewa



 przy Moście Rzymskim pływały łabędzie


 Postanowiłam przejść po moście, nie było ogłoszenia zakazującego wstępu i doszłam do pomnika, którego nigdy /chyba/ nie fotografowałam wcześniej

pomnik Bitwy Raszyńskiej z 19 kwietnia 1809r. z czasów Napoleona.


 A wydawało mi się, że znam park








 W ogrodzie różanym, jeszcze pachną róże, szkoda, że fontanna była wyłączona


 I powrót, spacer trwał tak około 2 godzin, przeszłam park od końca do końca.


To chyba jeden z ostatnich takich ciepłych dni tej jesieni....
Na trejażu przy wejściu do parku niewiele  tych pieknych czerwonych liści jakie pokazywałam poprzednio.

32 komentarze:

  1. To prawda, dzisiejszy dzień w porównaniu do poprzednich był bardzo ciepły. Jak dziś, pamiętam mój wiosenny spacer po Wilanowie. Dochodzę do wniosku, że jest tam pięknie o każdej porze roku. Zrobiłaś bardzo ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I odkryłam nowy pomnik i zakątek.

      Usuń
    2. Naprawdę ? Myślałem, że już znasz wszystkie ścieżki. Być może za jakiś czas, gdy się tam pojawię i ja te miejsca odnajdę.

      Usuń
  2. Jaki cudny, jesienny spacer!
    Pogoda jest wyjątkowa, jest ciepło, słońce nie żałuje nam swoich promieni, jest cudnie. Dziękuję za taki piękny spacerek.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się, że dopiero co pokazywałaś Wilanów wiosną, a tu już jesienne barwy. Cudowny spacer i ładne zdjęcia.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas jakby nie był naszym sprzymierzeńcem. ..cieszę się że dotarł za most. To jednak coś nowego.

      Usuń
  4. Taka ciepła, piękna jesień, jak na Twoich zdjęciach jest do zniesienia. Byle jak najdłużej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I kolorowa. ..ale potem jak już wiemy że będzie różnie. ..

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. To dzień bezpłatnego wstępu, był "prawie" tłok .

      Usuń
  6. Ależ tam pięknie i chyba bardziej jesiennie niż u mnie. Lubię takie spacery, zwłaszcza w słoneczne, jesienne dni.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo dębów, klonów i grabów a te wybarwiają się wyjątkowo pieknię

      Usuń
  7. Jesienna odsłona parku - pękna. Jest czym szurać ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogłam się powstrzymać od poszurania nogami, a miałam na nogach buty na obcasach..jakieś dzieci oniemiałe patrzyły co robię...a myślałam, ze nikt nie patrzy.

      Usuń
  8. Spacer przecudowny... Z Tobą mogę zapuszczać się w najdalsze i najgłębsze zakątki... Bo jest tam przepięknie.
    Miłego, słonecznego weekendu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje zapraszam. Szukam u Ciebie inspiracji i spełnienia marzeń, bo bywasz w wyjątkowych zakątkach i robisz fantastyczne zdjęcia!

      Usuń
  9. Wspaniały spacer. Ciągle powtarzam, że jesteś orędowniczką Wilanowa. Pozdrawiam miło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś mam oswojoną tę przestrzeń i moze dlatego lubie to miejsce...

      Usuń
  10. Za każdym razem pokazujesz nam park w Wilanowie z innej strony, Bardzo fajnie się z Tobą wirtualnie spaceruje. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, park się zmienia w ostatnich latach. A tam jest tyle ciekawych "ujęć" i sacerów.

      Usuń
  11. Piękna wycieczka.
    Ja dzisiaj mobilizuję siły i udaję się do parku i aparatem pod pachą.
    Muszę trochę powchłaniać jesiennych kolorów,
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna jesień, piękny park, piękny spacer :-) W Italii ciepło i słonecznie i zieleń ciągle jeszcze soczysta, intensywna i tylko dni krótsze i wieczory chłodniejsze o jesieni przypominają. Dziś mieliśmy kolejny piękny dzień- 22 stopnie ciepła. Pozdrawiam z Veneto. Bożena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pozdrowienia jak zawsze sie pisze ze słonecznej Italii. W Warszawie jeszcze ciepło, choć nie mam złudzeń, że to wyjatkowo ciepłe dni jak na październik...

      Usuń
  13. Kiedyś, dawno temu, jeździłam tam dość często. Teraz, kiedy mieszkam prawie na drugim końcu Warszawy, przestało mi się chcieć. Zbyt daleko.
    Może wiosną? Nie, nie będzie bliżej, będzie bardziej optymistycznie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czasem nawet blisko nie jest blisko :) ale pewnie tam gdzie mieszkasz też są fajne skwerki! Wpadaj do mnie na wilanowskie spacery.

      Usuń
  14. Mam nadzieję, że tak ciepło będzie aż do kwietnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem zdecydowanie za! pamiętam zimy, dgy sama po konana brodziłam w Wilanowie w śniegu...

      Usuń
  15. Nigdy nie doszłam do mostu, a byłam 3 razy w Wilanowie. Ostatni raz kilka dni przed Twoją sesją zdjęciową. Mnie fontanna na szczęście zapozowała, ale ta którą ty pokazujesz nie wiem gdzie jest. Lubię odwiedzać Wilanów, zawsze jest fotogeniczny.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fontanna jedna w ogrodzie różanym / z drugiej strony pałacu/ a ta pierwsza zaraz przy wejściu przed palmiarnią. Jest jeszcze jedna, jakby równoległa do palmiarni w części ogrodu bespośrednio przy pałacu. Pamietam jak działały fontanny pod zamkiem ale to było dawno... Myślę, że brakuje radosnych, wysokich fontann.

    OdpowiedzUsuń