czwartek, 4 września 2014

Szybenik


    Szybenik  położony jest na wzgórzach przy ujściu rzeki Krki do Adriatyku.
Najbardziej znane zabytki to Katedra Św. Jakuba i Twierdza  Św. Anny górująca wysoko nad miastem.
Żaden przewodnik nie pisał, że aby obejrzeć Szybeni trzeba mieć - szczególnie w upał doskonałą kondycję, bo wszędzie pod górę schody, schody, schody..
Do miasta dopływa się przez wąski przesmyk mijając podwodne tunele dla łodzi podwodnych.



Patrząc na miasto, nie wiedziałam, że czekają mnie schody...i to ile!
Na Starówce bezużyteczne
Zaczęliśmy wspinaczkę
Katedra i Babtysterium

Katedra ucierpiała w czasie działań wojennych, ślady na drzwiach pozostały




















W oddali most, widok ze wzgórza























21 komentarzy:

  1. Ładne miejsce. Ciekawe czy dużo tam turystów ?

    OdpowiedzUsuń
  2. W sierpniu w tym roku bardzo dużo, co utrudnia jakiekolwiek zdjecia bez ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie tam, chcem taką okiennicę, tą zieloną!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okiennic wiele i faktycznie przygarnęłabym i ja co nieco .

      Usuń
  4. Dla takiego pięknego miasta jakim jest Szybenik warto się poświęcić i pokonać te wszystkie schody, aby zobaczyć co ma do zaoferowania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, o schodach myśli się potem, gdy bolą podeszwy ale w trakcie zwiedzania oczy biegają dookoła i najważniejsze to zapamiętać, zobaczyć..

      Usuń
  5. Byłam, widziałam, też się zachwycałam. Bo jest czym.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super miejsce, mnie intryguje tunel w skale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zwiedzać, tam głęboko w skałach stacjonowały łodzie podwodne Jugosławii.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Cudowny, wręcz nierealny kolor morza i mnóstwo kamiennych śladów historii.

      Usuń
  8. Lubię Chorwację. Szybenik to prześliczne miasto. Jestem nim oczarowana.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chorwacja ma tyle ślicznych zakątków.
      Katedra w remoncie, może znikną ślady wojny.

      Usuń
  9. Wspaniale pokazałaś to miasto. Odżyły moje wspomnienia, sam mam sporo zdjęć, więc może niedługo pokażę to miasto z mojego punktu widzenia. W kilku miejscach nie byłem, więc z ciekawością obejrzałem zdjęcia. Chętnie znów pojadę do Chorwacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chciałam powtarzać najbardziej znanych elementów i budowli, bo to już gdzieś było. Cóż Dalmacja jest ciekawa ale ja wolę inne rejony Chorwacji o ciekawszej kolorystyce morza, gdzie mniej wysp i więcej fal. Wyspy to zupełnie inna bajka, ale zawsze te bez mostów ograniczają poruszanie się, chyba, ze ktoś preferuje plażę. Ale to piękny kraj. Szkoda, że trzeba postać na granicy jeszcze.

      Usuń
  10. Schodów rzeczywiście sporo, ale za to jakie widoki...
    Piękne miasto.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schodów było tak dużo, ze gdy dotarliśmy na szczyt - odmówiłam wspinaczki na twierdzę św. Anny. Widok i tak był niesamowity, ale upał wygrał. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Piękne miejsce. Ależ cudowne widoki... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..i schody i wiele śladów po wojnie.

      Usuń
  12. Świetna fotorelacja. Byłem w Szybeniku w zeszłym roku - na mnie też miasto to zrobiło duże wrażenie. Najmilej spaceruje się nadmorską promenadą pomiędzy restauracjami, a eleganckimi jachtami.

    OdpowiedzUsuń