czwartek, 25 kwietnia 2013

Łazienki i Wilanów

   Wybrałam się dziś do Łazienek. Spacer planowałam od dawna.
W parku nadal trwają liczne  prace remontowe, sadzone są też rośliny i tak na prawdę radosnej wiosny nie wiele. Skorzystałam z okazji wolnego wstępu i weszłam do Białego Domku a właściwie skryłam się tam przed ulewą. Zresztą cały czas było pochmurno wręcz ciemno / teraz gdy piszę za oknem świeci słońce../.
Uznałam spacer wręcz za nieudany, choć w parku było wiele wycieczek i z różnych stron słyszałam : para za parą, sporo też było zwykłych spacerowiczów. Gdy  poszłam na przystanek pierwszy jaki podjechał autobus miał napisane Wilanów, postanowiłam wracać do domu - przez Wilanów. Tam park wygląda zdecydowanie wiosenniej i bardziej kolorowo.

 Okolica Pomnika Chopina nadal zagrodzone.A poniżej, takie znaki odgradzają dojście do wielu ulubionych mijsc.




 Konie na padoku







 A to już Wilanów, który przywitał mnie lepszą pogodą,część kolekcji prezentowana jest w namiotach, to raczej dla tych młodszych..
 Przed pałacem kolorowo


 Spoza drzew wyłania się mostek gotycki


 Wiosna w parku

 Wiewiórki przy remontowanym murze urządzały sobie gonitwy

 Kolorowe sasanki, roztańczone, śliczne


W Wilanowie coraz więcej kwiatów, coraz piekniej.

19 komentarzy:

  1. W Wilanowie zawsze jest pięknie, podoba mi się ta łączka między drzewami! Cudowny miałaś spacerek :) pozdrowienia zostawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. W Wilanowie mnóstwo kwiatów. Remont traw zbyt długo...
    Mimo pochmurnej pogody, zdjęcia są cudowne. Wspaniale wyglądają kępy kwitnących forsycji.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten remont jest taki ograniczający, wiem, że będzie ładnie ale... Łazienki a dokładniej park, jest otwarty i bezpłatny, za wejście do ogrodów Wilanowa trzeba płacić, może dlatego im łatwiej ale słono kosztują wejścia do obiektów w Łazienkach i to powinno jakoś się równoważyć.

      Usuń
  3. W Łazienkach jeszcze wiosny niewiele, ale w Wilanowie już jest pięknie. Piękny spacer :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, przecież to nie duża odległość, a nawet bardziej zielono jest w Wilanowie.

      Usuń
  4. W Wilanowie rzeczywiście jest już cudowna wiosenka!
    Jeszcze parę dni i wszędzie będzie cudownie i kolorowo.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne zdjęcia, lubię odwiedzać oba parki więc cieszę się iż zieleń wiosenną już będzie można na ich terenie podziwiać:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak widzę zdecydowanie wiosennie jest w Wilanowie, za to Łazienki nie przebudziły się jeszcze z zimy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Baardzo dawno tam nie byłam. Kiedyś ciągle remonty były i remonty. Teraz czasu nie starcza na wszystko.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiosna na całego!
    Piękne zdjęcia, pozdrawiam.
    PS
    Jest szansa, że zobaczę wreszcie kawałek Warszawy.......

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pięknie. Wiewiórki i forsycje zabieram do siebie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. W Wilanowie było pięknie wiosennie i do tego śliczne wiewiórki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super wiosenne foty. Nawet ludzi udało Ci się uniknąć. ;)

    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Baśka Baśka! Zawsze udany z Tobą spacer warszawski :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ze z Lazienek do Wilanowa mozna sie latwo przedostac tego nie wiedzialam, marnie znam stolice, w Wilanowie nigdy nie bylam a tyle razy mieszkalam w hotelu Belwederski obok Lazienek i z nudow dreptalam po tych Lazienkach. Nastepnym razem lepiej sie przygotuje, rozpoznam komunikacje miejska moze i ja wiec w koncy Wilanow odwiedze!
    Piekne miejsce Wilanow, o kazdej porze roku przentuje sie ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj znam to uczucie, gdy wracam do domu a okazuje się, że byłam tak blisko czegoś ciekawego. I wtedy wkurzam się tak na maksa. Spod Łazienek jest kilka autobusów i po 15 min. jest się w Wilanowie.

      Usuń