niedziela, 8 czerwca 2014

Muzeum Żab w Żabiej Woli

 Dziś  z "przymrużeniem oka" z Mazowsza.
   Dwór w Żabiej Woli został odrestaurowany w 1988 roku i przeznaczony na Dom Kultury. Budynek pochodzi z XIX wieku. Park niestety nie przetrwał parcelacji i nie dotrwał do dziś.
Tu własnie mieści się Muzeum Żab, żabek i ich podobizn.
Na dachu dworu wesoło ćwierkały wróble...
Na parterze  wystawa poświęcona Józefowi Chełmońskiemu a na pietrze królują żaby i żabki.










Żaby na znaczkach, pocztówkach, obrazach...ponad dwa tysiące eksponatów.




Poniżej - przed dworem  kałuża serduszko, pewnie po piątkowej ulewie


A potem pojechaliśmy do Radziejowic gdzie można zobaczyć obrazy mistrza Chełmońskiego i Żyrardowa.
W Żyrardowie urzekły mnie witraże przypisywane Mehofferowi. I o tym następnym razem...

22 komentarze:

  1. Niekiedy i takie miejsca, z przymrużeniem oka są potrzebne. Ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dwór prezentuje się pięknie i wpisuje siew mazowiecki krajobraz.

    OdpowiedzUsuń
  3. A dlaczego nie ma żywych żab ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żywe spotkaliśmy na zewnątrz wśród traw.

      Usuń
  4. Lubię takie monotematyczne miejsca!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale super :) Do takiego muzeum to nawet ja bym poszła, chociaż przeważnie trzymam się od nich z daleka :)
    Kałuża rewelacyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzieś ostatnio czytałam o muzeum żab. Widzę, że to dosyć popularne zjawisko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Chinach chyba daje się na szczęście :)

      Usuń
  7. Ciekawe miejsce i piękny dwór. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe miejsca nam ostatnio prezentujesz. Szkoda, że nie było żywego egzemplarza - w takim miejscu po pocałunku książę z bajki pewny :)
    Ładny dworek i malowniczo położony.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele razy tędy przejeżdżając, nie wiedziałem, że jest tu takie muzeum :) Teraz już wiem i nie omieszkam wstąpić :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dotarłam przypadkiem, jadąc szlakiem Chełmońskiego.

      Usuń
  10. Muszę tam zabrać swoje dziewczynki ! Koniecznie :) Pozdrawiam, Mażenko

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o tym miejscu, fenomenalne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie wesołe, trochę z przymrużeniem oka trochę poważne bo Chełmoński :)

      Usuń
  12. To przyznam, że nie wiedziałem, iż w Żabiej Woli jest dworek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miejsce ma taki fantastyczny klimat choć otoczenie wymaga oprawy, choćby kwiatowej.

      Usuń