niedziela, 3 sierpnia 2014

Podlasie

   W ten weekend pojechaliśmy na Podlasie do miejsc, w których nie byłam nigdy. Z przyjemnością oglądałam zadbane wsie, dostojne cerkwie i wijącą się Narew. Drogi dojazdowe, nawet te lokale są naprawdę w dobrym stanie. Postanowiliśmy tu wrócić...
 Żniwa...
 W Czerewkach na latarniach bociany..
 Kożany






 Narew
 Z daleka, na wniewielkim wzgórzu...

 Jak przyjemnie posiedzieć tam gdzie cisza ...





 Most na Narwi między Bielskiem a Białymstokiem

 Cerkiew w Topolanach

 Cerkiew w Gródku

 Królowy Most

 W okolicy Zajączek zatrzymalismy się w Świętym Miejscu, maleńkiej kapliczce na polanie w lesie, z którą związana jest legenda,/ nieopodal na polach leży głaz, na któr/ i prawdziwe wydarzenia z czasów ii wojny
I na koniec, gdy wtracalismy przez Białystok z samochodu..

24 komentarze:

  1. Kilka lat temu, też fotografowałam cerkwie. Gdzieś mnie poniosło pod wschodnią granicę.
    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tam cerkwie i kościoły w wielu miejscach blisko siebie, tak wpisane w historię tych ziem, spotkałam znajomą, która własnie wybiera się na szlak tatarski.

      Usuń
  2. Niezwykle malownicza wycieczka. U mnie te tereny wciąż tylko w planach. Pełny kontakt z przyrodą. Tylko pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zdecydowanie inne zabytki, niż pokazujesz ale także niezwykłe i warte zobaczenia. Narew tak niesamowicie meandruje wśród łąk, to miejsce uspokaja . My mielismy zbyt mało czasu.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Mieszkasz? cudowne tereny !

      Usuń
    2. Mieszkam na skraju Puszczy Mielnickiej i jednocześnie niedaleko rzeki Bug i tuż nad rzeką Moszczona .Pogooglaj sobie jak chcesz ;)

      Usuń
    3. Popatrzę, to musi być piękne!

      Usuń
  4. Pięknie pokazałaś uroki Podlasia. Tak tam spokojnie i cicho. Natura górą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie to niesamowite, gdy na co dzień za oknami ulica,,

      Usuń
  5. puste, ciche przestrzenie, aż przyjemnie popatrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj jak ja lubię takie wycieczki i tamte tereny. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podlasie jest przepiękne.
    I te cerkwie, jak perełki.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe miejsce na letni odpoczynek, te cerkwie są przepiękne. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I te miejsca takie współczesne ale głęboko zakotwiczone w przeszłości a może dlatego takie ciekawe i piękne.

      Usuń
  9. Kojarzę te miejsca szkoda, że nie odwiedziłaś Białegostoku. Też jest co zobaczyć. No chyba,że jednak byłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Białystok znam, ale nie byłam ostatnio a słyszałam i widziałam, ze wypiękniał. W planach na jesień - powrót.

      Usuń
    2. Z chęcią pokażemy to co warto zobaczyć.

      Usuń
  10. Jak ja zazdroszczę oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu :-) !
    Kiedyś muszę zwiedzić te klimatyczne rejony Polski.
    Cudna wycieczka, cerkwie są przepiękne!
    Jak byłam na Hali Boraczej i w okolicach to byłam w "siódmym niebie",
    do tego tam jest mnóstwo przydrożnych kapliczek i ta cisza i spokój...
    Królowy most- coś wspaniałego.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda tak kapliczka ma jakąś historię, ukryte sekrety.

      Usuń
  11. Cudownie. Mam nadzieję, że kiedyś tam w końcu dotrę ;-)

    OdpowiedzUsuń