poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Pałac Raczyńskich w Rogalinie

Pałac został starannie odnowiony i udostępniony od czerwca 2015 r. do zwiedzania.
Prezydent RP Edward Raczyński został pochowany w Rogalinie. To miejsce to niesamowita lekcja historii, jak i wiele ciekawostek z życia dawnych polskich rodów, miłość, polityka, sztuka tak tu wiele do zobaczenia. Ja po prostu wsiąkłam w Galerii malarstwa ale  sam Pałac zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie, w przeciwieństwie choćby do  zwiedzanego w ubiegłym roku Baranowa. Park i żywopłoty wymagają rewitalizacji ale i tak widać zmiany. Jest także miejsce z drewnianymi stołami, gdzie można posiedzieć, poczekać na wejście, po prostu odpocząć.





































http://www.mnp.art.pl/muzeum/oddzialy/muzeum-palac-w-rogalinie/

14 komentarzy:

  1. Pałac na zdjeciach wyglada bardzo ładnie, tzn na zadbany. Byłam tam dawno temu na początku lat 80-tych, mimo swojej pięknej bryły był w nienajlepszym stanie, sciany wymagające malowania, pękające tynki itd. tu tego nie widzę i świetnie, bo jest naprawdę prześliczny i wspaniale położony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pięknie, a biblioteka prezentuje się wyjątkowo :)

      Usuń
  2. Nigdy tam nie byłam, wrażenie faktycznie robi, pałac niesamowity, piekny tak sam budynek jak i wnętrze... no i zbiór malarstwa - zachwycający!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam trzeba spędzić cały dzień, my musimy wrócić, bo zobaczyliśmy połowę..

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Teraz po odnowieniu i odrestaurowaniu to piękne miejsce.

      Usuń
  4. Wspaniałe zdjęcia i fajna relacja.
    Od dawna chciałam pojechać do Rogalina i jak dotąd nie byłam, ale teraz jak już wiem, że po remoncie oddano do zwiedzania, to na przyszły rok może coś się da zrobić i na trochę pojadę.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ode mnie ponad 300 km ale pojechaliśmy i wróciliśmy jednego dnia i ciągle mi mało, chętnie tam wrócę.

      Usuń
  5. Nigdy nie byłam w Rogalinie.
    Pałac i park świetnie się prezentują.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniale odnowione wnętrza, podobno zgodnie z informacjami od tych, którzy pamiętali je sprzed wojny. No i sama postać prezydenta RP to też warto. A i Galeria Raczyńskich jest piekna!

      Usuń
  6. Piękny z zewnątrz i w środku. Ładnie go nam pokazałaś i zachęciłaś do odwiedzenia. Każdy tam znajdzie coś dla siebie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tam wiele symboli nawiązujących do historii Polski,choćby balustrada gdzie pęk rózg symbolizuje władzę a toporki walkę. No i Gabinet Londyński w którym ściany pamiętają wiele debat i rozmów ważnych dla Polski.

      Usuń
  7. Byłam w pobliżu Rogalina dwa lata temu i odjechałam zawiedziona, bo pałac był w remoncie. Teraz widzę, że odnowiony przepięknie. Wspaniałe są Twoje zdjęcia. Podziwiam zwłaszcza te z wnętrz. Mój aparat we wnętrzu nie współpracuje. Czy te pastele to Wyspiański?

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny wewnętrznie i zewnętrznie. Bardzo uporządkowany i estetyczny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń