czwartek, 21 lipca 2016

Brama Brandenburska i Ratusz w Poczdamie

     Z hotelu mieliśmy widok na Am Luisenplatz i Bramę Brandenburską. Brama z 1770, podobna jest do Łuku Triumfalnego, ma trzy przejścia na deptak. Na placu znajduje się fontanna, podświetlana wieczorem i wyłączana na noc. Ostatniego dnia nie włączono jej rano ale nie dziwi mnie to, po tym co zobaczyłam w fontannie.
Pierwszego popołudnia poszliśmy na spacer i doszliśmy do starego Ratusza. Budynek ogromny wręcz monumentalny.



















Na/w fontannie coś stało...










5 komentarzy:

  1. Ładnie, tak za dnia, jak i wieczorem.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu można spacerować i nocą,gdyby nie wyłączano latarń na małych uliczkach i nie zamykano parków tak wcześnie...

      Usuń
  2. Nawet ze zdjęć ratusz wydaje się być ogromny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fasada ogromna a i sma budynek "ciągnął" się bardzo głęboko...

      Usuń
  3. Bardzo dobre zdjęcia. Nie spodziewałam się:)
    Mam nadzieję, pamiętliwa jestem w tym przypadku, że Niemcy również mieli co odbudowywać.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń