sobota, 24 września 2016

Pomnik poległych stoczniowców w 1970 roku i Europejskie Centrum Solidarnosci

Miejsce wyjątkowe w historii Polski. W sali BHP byłam i teraz to nie był mój cel.
Nazwa ulicy Doki jest związana z tym miejscem...
Pomnik Krzyży  - Poległych Stoczniowców w 1970 roku, odsłonięty został dopiero w grudniu 1980 roku. Każdy z krzyży mierzy 42 metry i waży 36 ton a kotwice każda po 2 tony. Na mnie to miejsce zawsze robi ogromne wrażenie i dlatego chciałam tu wrócić i zobaczyć też Europejskie Centrum Solidarności, gdzie woda odgrywa niesamowitą rolę, otwarte w sierpniu 2014 roku w pobliżu 2 bramy.
Tylko, że czas spowodował, że tamte ideały i utracone życie dziś jakby nie jest takie ważne...










































  Wróciłam po zachodzie słońca







9 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba. To miejsce zawsze robi ogromne wrażenie. Mażenko, dziękuję za niesamowitą relację.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęć dużo ale miejsce wyjątkowe, dziękuję.

      Usuń
  2. Widziałam to mijesce z daleka...
    Czesc u chwała bohaterom
    :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia zapraszam do wymiennej obserwacji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda tylko, że już tak niewiele zostało ze szczytnych ideałów tamtych czasów. A ile po drodze zniszczono naszego dobra wspólnego. Tylko jednostki wywindowały się na barkach ogółu.
    Ładna prezentacja, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety trafiłeś w sedno...

      Usuń
    2. Niestety dokładnie tak. Mam wrażenie ze wkręcili nas naiwnych i oderwanych od świata przez 50 lat by w 89 się po prostu uwłaszczyć

      Usuń
    3. Traktuję to jaki punkt zwrotny reszta jest beznadziejna.

      Usuń
  5. Uwielbiam Gdańsk, z góry jest piękny widok na to miejsce, a i zjeść można :)

    OdpowiedzUsuń