środa, 18 stycznia 2017

Spacer po parku w Wilanowie i smog w Warszawie

    Smog widać i czuć ale dawno nie byłam w parku w Wilanowie - więc poszłam.
Bliskość Konstancina powoduje, że specyficzny zapach jest dobrze wyczuwalny ale uroki parku wynagradzają wszystko. W parku sporo spacerujących, choć bilety trzeba kupić przez cały rok /jedynie we czwartki wstęp wolny/ ale ja chciałam dziś.
Zapraszam - obeszłam cały park, nie poszam tam, gdzie nie było odśnieżone i na wyspę.







































Jeszcze nie przyzwyczaiłam się do odnowionego na biało dworu.
Aby tylko wiosną potok nie został zatruty....

25 komentarzy:

  1. Pięknie sfotografowałaś Pałac i Park w Wilanowie. Ja wprawdzie mieszkam na drugim końcu miasta, ale kilka razy w roku jeżdżę do Wilanowa. Ostatnio byłam kolorową jesienią.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejsce piękne, jesienią wręcz bajeczne a zimą tajemnicze. Szkoda,że w tym roku nie mogę trafić na słońce.

      Usuń
  2. Wiesz, że nigdy tam nie byłam w zimie! Bardzo spokojnie jak widać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zima jest tu piękna aby jeszcze słoneczko. Jest dużo ptaków i ten niesamowity nastrój, omijam plastiki z pokaz ][ów multimedialnych dla dzieci. Byłam i wieczorem robią wrażenie. Pokazywałam na blogu. Zachęcam także do zimowego spaceru choćby w podobnym miejscu .

      Usuń
  3. Piękne, spokojne zdjęcia. Tylko spacerować.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz obok Wilanowa w Konstancinie i dosłownie po drugiej stronie Wisły smog jest największy ale zdecydowałam się jechać. Potrzebny mi był taki spacer...

      Usuń
  4. Piękna warszawska zima. A smog jest nie tylko w stolicy. Mieszkam na wsi, palę gazem, a gdy wyszedłem przed chwilą z domu, myślałem, że się uduszę. Ludzie palą, co mają pod ręką tylko nie opał. Głupota ludzka nie zna granic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu w Wilanowie to głównie z pieców z Konstancina - uzdrowiska przecież/ !!! z kominów i z domów w Powsinie i Powsinku, czuć, że palone jest nie tylko to co powinno trafić do pieca czy gaz..

      Usuń
  5. To i Was jest piękna zima i spacer był z pewnością dla Ciebie miły, a my mamy co podziwiać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby śniegu nie ma dużo ale w parku jakby więcej i stawy zamarznięte w większości i zima w pełni. Niestety w powietrzu był wyraźnie wyczuwalny zapach spalenizny, blisko Konstancin - uzdrowisko ? !!! i tam piece. Zresztą elektrociepłownia Siekierki też blisko...

      Usuń
  6. Tak dawno tam nie byłam, że nie zauważyłabym odnowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwór odnowiony, Holenderia nadal czerwona i spora nowych nasadzeń także drzew.

      Usuń
  7. pięknie, i śnieg na zdjęciach taki świeży!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Wilanowie śmiegu jakby więcej ☺

      Usuń
  8. Pięknie i cicho, lubię takie spacery. A smog jest wyczuwalny nawet u mnie, ciągle wisi w powietrzu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety . Choć Wilanów sasiaduje z uzdrowiskowym miastem to właśnie stamtąd chyba najwięcej smogu...

      Usuń
  9. Nie wiem, ludzie chyba nie rozumieją że nie powinno się palić nie wiadomo czym. W Wilanowie byłem już dawno temu (w listopadzie ?!), na razie się jakoś nie wybieram.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz świetlne iluminacja to może po zmroku?

      Usuń
  10. Piękny, zimowy spacer, z przyjemnością kiedyś odwiedzę Wilanów, bez względu na porę roku...
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam, kupując bilet można poprosić I darmową mapkę po parku.

      Usuń
  11. Uwielbiam Twoje spacery i zawsze czekam na kolejne zdjęcia z pięknej Warszawy.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby to samo miejsce a ja tam odpoczywam i dostrzegam coś "innego" Twoje podróże i ich opisy są wyjątkowe!!! Dziękuję że zaglądasz ☺ i za miłe słowa ☺

      Usuń
  12. Piękny spacer po wilanowskim parku. Może kiedyś zawitam do Wilanowa.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  13. To miejsce tęskni za wiosną. A może to tylko ja i dlatego tak to odczuwam ?

    OdpowiedzUsuń