piątek, 11 listopada 2011

Zamek Królewski

Wycieczka dobiega końca, aby dostać się do Arkad Kubickiego można zjechać schodami ruchomymi, takimi jak przy trasie WZ.  Najpierw spojrzenie na makiety



Urządzenie bardziej dla Vipów niż turystów

 Arkady Kubickiego, wolałabym je bez wystawy

 Widok od strony Wisły i ogrodów
 Ogrody zamkowe, bardzo skromne..
 Historycznym kanałem spływowym, obok stancji wspięłam się na górę, aby nie korzystać ze schodów ruchomych. Było ostro!

 Jedno ze zdjęć przed kawiarnią zamkową
Pamiętam z dzieciństwa pusty Plac Zamkowy z rozległym widokiem na drugi brzeg Wisły i  Pragę.
Murki wyznaczające zarys Zamku służyły za siedziska. Nad Placem obok Kolumny Zygmunta górowała ściana z otworem po oknie. To było ponad 40 lat temu. Byłam  na Placu jako mała dziewczynka, gdy montowano hełm wieży i zegar. Potem kilka razy we wnętrzach, na różnych etapach odbudowy. Widziałam skarbonki z datkami. W podziemiach Zamku była nawet wystawa sreber, obrączek i innych przedmiotów darowanych na rzecz odbudowy.
I tylko szkoda, podziwiając kunszt rzemieślników, że nie wiem czy mogę powiedzieć tu chodził król...

14 komentarzy:

  1. Kiedyś miałem makietę zamku z kartonu i pamiętam, że sporo było wyginania właśnie przy pokazanych arkadach. Ładnie pokazałaś nam zamek.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze pokazane. Znowu najbardziej podobają mi się te wąskie schody.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za miłe słowa :)
    Taką makietę też robiłam /takie ząbki do sklejania/. A schodki, czyli kanał spływowy czy do czego to służyło faktycznie niesamowity. Ten kanał i Arkady to jedyne ocalała część, pamiętam, że były tam piwnice win.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziekuje Pani Przewodnik za wycieczke :)

    OdpowiedzUsuń
  5. arkady poszłam zobaczyć na wiosnę tego roku bodajże, niestety środek nie zachęca. Zamek ładnie wygląda od Wisły, ale rzeczywiście, nad ogrodami trzeba jeszcze popracować

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne makiety i relacja na 6+ :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za wspaniałą wycieczkę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za ciepłe oceny, Zbyszku w życiu nie dostałam 6+ :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie nie Warszawianki wszystko co pokazałaś jest arcyciekawe.
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Przewodniczko świetnie się spisałaś i bardzo ładne zdjęcia zrobiłaś. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. I jeszcze coś - piesek z mojego postu nie był smutny, ich oczy tak zawsze wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowna wycieczka. Wszystkie odcinki za jednym zamachem nadrobiłam, bo ostatnio miałam mniej czasu na odwiedzanie Was wszystkich :). Mam nadzieję, że teraz już będę na bieżąco.

    Pozdrawiam
    Ewa
    http://blog.calimera.pl/

    OdpowiedzUsuń
  13. I znowu wracam, żeby Ci powiedzieć, że to nie hibiskus ;-). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń