czwartek, 13 czerwca 2013

Budynek Domu Towarowego Braci Jabłkowskich przy ul. Brackiej 25

   W mojej rodzinie zawsze mówiło się u Braci Jabłkowskich, przed wojną był tu Dom Towarowy,  w latach 70 - Centralny Dom Dziecka / sklep / a potem Dom Obuwia. W latach 80-tych mieściły się tam biura, pamiętam wnętrze i z tego czasu, gdyż w trakcie studiów bywaliśmy tam  w zaprzyjaźnionej firmie zajmującej się pomocą wchodzącym na polski rynek Przedsiębiorstwom Polonijno-Zagranicznym.
Dziś mieści się tu Club Traffica i warto zajrzeć choćby na chwilę aby zobaczyć wnętrze i schody, które pamiętam z dzieciństwa, wtedy pokryte linoleum.  Obecnie nowoczesność, piękne windy, kolorowy witraż, wi-fi nie zacierają charakteru wnętrza budynku położonego w samym centrum.
Poniżej wejście


Wnętrze wypełniają stoiska z książkami i płytami



A trafiłam tu dzięki nowej książce "Zielona Toskania" Aleksandry Seghi o czym pisałam poprzednio.

14 komentarzy:

  1. o kurcze, wnętrza imponujące, lata świetlne tam nie wchodziłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też przegapiłam rewitalizację :) warto wejść choćby po książkę...

      Usuń
  2. Budynek piękny i nowocześnie urządzony, choć jego wielkość trochę onieśmiela.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak było "przed wojną" musiał robić wrażenie!

      Usuń
  3. Faktycznie robi wrażenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Dom Handlowy z mojego dzieciństwa.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Takie dawne z nowym fantastycznie połączone.

      Usuń
  5. Super wystrzałowe wnętrze. Pierwszy raz o tej budowli słyszę.
    Ładnie pokazałaś wnętrze. :)
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako dziecko wystawałam tam z rodzicami w kolejkach po buty i wtedy oglądałam okna...

      Usuń
  6. Te witraże Mnie zaintrygowały.
    Robi wrażenie sklepiszcze:_)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też, wydawało mi się, ze pamiętałam mniejsze.

      Usuń
  7. Świetne. I pierwsze słyszę, jak o większości świetnych miejsc (i dobrze bo wciąż się dziwię :))

    OdpowiedzUsuń