niedziela, 10 maja 2015

Valtice

Valtice to dawna główna siedziba magnackiego rodu Lichtensteinów,
Razem z Lednicami tworzą zespół pałacowo-parkowy. Lednice pokazywałam w ubiegłym roku, są zdecydowanie w lepszej kondycji i mają piękny, rozległy park. Park w Velticach jest jakby uśpiony, mniej zagospodarowany. Pałac wieczorem był podświetlony minimalnie w przeciwieństwie do Lednic, które wręcz zapraszały na wieczorny spacer. Ale oba te obiekty są wyjątkowe.



































































Niestety nie mogliśmy zwiedzić wnętrz ani podziemi.

7 komentarzy:

  1. Zespół pałacowy wygląda ciekawie i imponująco. Szkoda,że nie mogliście wejść do środka. Ale z drugiej strony, może wcale nie byłoby ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne miejsce a nocne zdjęcia prześliczne.
    Jeszcze nie dotarłam do Valtic. Może kiedyś.
    Pozdrawiam serdecznie:)*c

    OdpowiedzUsuń
  3. Super zdjęcia, ale moim zdaniem jest ich zdecydowanie za dużo. Następnym razem podziel je na dwa posty. Taka mała sugestia.
    Zapraszam na mój blog:
    http://mad-world-27.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pałac jest rewelacyjny, oglądałam tylko z zewnątrz, bo byłam tam w listopadzie, a zwiedzać go można tylko latem. Za to miałam okazję zobaczyć podziemia i muszę napisać, że są rewelacyjne.
    Pokazałaś nam wiele pięknych zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ładnie to wygląda, także podświetlone nocą!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się tam podoba, chętnie bym odwiedziła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czeskie zamki są wyjątkowo piękne a miasteczka szczególnie te związane z winiarstwem zadbane.

      Usuń