środa, 26 sierpnia 2015

Królewska Galeria Rzeźby i Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Łazienkach Królewskich.

    Stara Oranżeria przeszła renowację i to jaką! Miejsce zmieniło się bardzo. Musiałam zobaczyć a, że dawno nie byłam w Łazienkach więc dziś....
Każdy, kto był w tym miejscu, pamięta żwirową podłogę, zakurzone rzeźby i rośliny, obecnie wnętrze wzbogacają zakryte do tej pory malowidła na ścianach.











































 Rzeźby, rzeźby Flora Farnese, Atena Lemnia, Demostenes, Gruoa z San Ildefonso, Apollo, Paris, Ariadna, Dionizos, Marek Aureliusz, Sylen, Neron, Tyberiusz, Wespazjan, Neron, Galba i kolejne, których nazw nie zapamiętałam. Mnie urzekły freski!






6 komentarzy:

  1. proszę jak pięknie odnowili! mnie też chyba najbardziej freski wpadły w oko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo to trwało, nie pamiętam czy widziałam freski w tym miejscu. Jest nowo i niestety drogo, ale warto zajrzeć.

      Usuń
  2. Przepiękna wycieczka po salonach Królewskiej Oranżerii.
    Wszystko mi się tu podoba.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Troszkę mi brak tutaj zieleni, która, by dodała życia temu wnętrzu. Ale wtedy by nie było tak ładnie widac tych malowideł na ścianach. Może z czasem i zieleń tam zagości, na razie cieszmy się z kolejnego obiektu wartego odwiedzenia w Łazienkach. Świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak poprzednio królowały palmy, a teraz freski. Choć przydałoby się i jedno i drugie . Ale jest pięknie.

      Usuń