niedziela, 21 lutego 2016

Zmysły Sztuki Pałac Jana III Sobieskiego w Wilanowie

     36 Zmysły Sztuki prowadził jak zwykle artysta malarz, kurator i moderator projektu Andrzej Grabowski. Tym razem gośćmi były prof. dr hab. Elżbieta Gajewska - flecistka, kameralistka i pedagog oraz Edyta Dzierż - malarka i performerka. Było malowanie na żywo obrazu oraz sporo muzyki. Były opowieści jak dźwięki splatają się z malarstwem, ile wzajemnych relacji i powiązań. Obie panie spotkały się wcześniej, aby dobrać utwory do obrazów. Jak zwykle na koniec podano ciasto zaprojektowane przez artystki. Całość przebiegała w sympatycznej atmosferze, publiczność zadawała pytania a potem nagradzała brawami.
Bardzo lubiłam tu bywać przez  ostatnie / ponad/ 4 lata. Zmysły trwały 5 lat i to było ostatnie spotkanie cyklu...
Zdjęcia z poprzednich spotkań w Oficynie Kuchennej pokazywałam na moich blogach, głównie na Mój foto box.
Najpierw więc spacer magiczną aleją w kierunku Pałacu...






 Przed Pałacem jeszcze stoi kareta z końmi....
Andrzej Grabowski zaczyna spotkanie....
 Edyta Dzierż rozpoczęła malować a jednocześnie słuchała standardu muzycznego, a po pokazie powiedziała, że obraz trafi do pracowni, aby go dokończyć. Tak więc muzyka a przede wszystkim flet to inspiracja do tworzenia.



 Rozmowy, pytania, wymiana spostrzeżeń i odczuć...
 Ciasto jak obraz...

 Elżbieta Gajewska, rozpakowała cenne flety, przygotowała do pokazu..




 Wychodziłam, bokiem, bo główna brama była już zamknięta, tak symbolicznie jak zamknięty został cykl spotkań..



Część zdjęć pokazywałam na fb, ale nie wszyscy tam zaglądacie a blog jest taki moim zapisem podróży i spotkań.

6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe spotkania i przykro, że to ostanie dla tych, co tam lubili chodzić. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne to spotkanie i choć nie przepadam za tego rodzaju sztuką malarską to z pewnością impreza była ciekawa i smaczna i spodobałaby mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa sprawa, połączenie sztuk i miejsce piękne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wszystko to razem daje wyjątkowe wrażenia! No i oczywiście ludzie!

      Usuń
  4. Bardzo interesujące spotkanie.
    Dziękuję, że podzieliłaś się z nami wrażeniami.
    Nie jestem na fb.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń