niedziela, 19 czerwca 2016

Zamek w Ciechanowie

To chyba największy zamek na Mazowszu, zbudowany na planie prostokąta w XIV wieku, choć prawdopodobnie w tym miejscu, była wcześniejsza budowla obronna. Pojawia się nagle, potężny i jakby niepasujący a przecież trwa w tu od stuleci.
Trochę rozczarowała mnie propozycja turystyczna i okropne, brudne i zaśmiecone otoczenie.  Zdjęć odbijającego się w wodzie zamku nie można zrobić, bo rosną pokrzywy i inne krzaczory a woda tez pozostawia wiele do  życzenia.
Nie widziałam ani podjazdu dla wózków ani windy, Mama z wózkiem prosiła o pomoc aby pokonać schody widoczne na zdjęciach....
Ale zamek na zewnątrz prezentuje się okazale.




















 To schody po których wchodzi się i wychodzi, choć wejście znaleźć trudno, bo informacje są przy głównym wejściu


12 komentarzy:

  1. Byłam tam wiele lat temu. Nie było źle. Pewnie pozmieniało się nieco od mojego tam pobytu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamek typowo obronny, ciekawy, dość dobrze odnowiony, idealny dla uczniów na lekcję historii...
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak fajny na lekcję historii, mnie też się podobał, zabrakło mi udogodnień dla niepełnosprawnych czy innych wózków. pewnie nie zwróciłabym uwagi, gdyby nie pojawił się wózek. To ważne i dlatego jestem zdziwiona, że nie było stosownego podjazdu. Ale warto go zobacyć.

      Usuń
  3. Byłam kilka lat temu, z chęcią wybrałabym sie tam ponownie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że tak zaniedbany teren dookoła, bo to idealne miejsce na piknik, leżak, malowanie czy zabawy dzieci.

      Usuń
  4. Nawet przeglądałem go kilka dni temu na swoich zdjęciach :)Skromnie, czysto, bardzo ciekawy obiekt.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zamek rzeczywiście prezentuje się ładnie. szkoda, że otoczenie i infrastruktura odstaje od standardów. A już brudu nie mogę zrozumieć, czyżby lokalnym władzom nie zależało na propagowaniu turystyki, to zawsze jest okazja do dodatkowego dochodu w budżecie gminy.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe to stare zamczysko. Może ktoś kiedyś weźmie się za jego otoczenie....
    Pozdrawiam serdecznie..:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamek pewnie ciekawy, ale masz rację otoczenie mogłoby, a nawet i chyba powinno być bardziej porządne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wybieram się tam od jakiegoś czasu. Może w wakacje znajdę chwilę. Mam niedaleko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie stare zamczyska.
    Najczęściej takie obiekty są zadbane a tutaj?
    Czyżby ktoś przespał sprawę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń