piątek, 20 lipca 2012

Nidzica

Od Nidzicy właściwie zaczynają się Mazury. Ponad rynkiem wznosi się Zamek z XIV wieku, odbudowany w 1965r., którego raczej z dołu nie widać. Wnętrza tylko w niewielkim stopniu udostępnione są do zwiedzania-byłam wewnątrz dość dawno.
Obecnie trwa wymiana dachu i remont. Zamek jest mało widoczny, jakby ukryty wśród drzew. Raczej nastawiony na rozrywkę niż historię...
Zdjęcia z ostatniej środy 18 lipca 2012 r. Dojeżdżając do miasta z daleka widać wieże.
Rynek

Zamek


 Dziedziniec w remoncie




.
Weszłam furtką, wyszłam przez bramę

13 komentarzy:

  1. Zamek jest ładnie położony wśród drzew. Po remoncie pewno będzie co oglądać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większa część zamku to niestety hotel i restauracja. Zwiedza się tylko niewielki fragment i to niestety duszny po bankietach i dyskotekach, mimo, że na ścianach zabytkowy freski..może będzie lepiej.

      Usuń
  2. przepiękne miejsce, byłam bardzo dawno temu, dzięki za przypomnienie!

    Blog o życiu & podróżach
    Blog o gotowaniu

    OdpowiedzUsuń
  3. W Nidzicy byłem bardzo dawno temu. Fajnie, że mi ją przypomniałaś.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super miejsce, cieszę się, że zwiedzasz moje rewiry :) Fajny zamek i gościnne miasteczko.

    OdpowiedzUsuń
  5. No to jedziemy na Mazury :)
    Byłem w Nidzicy 7 lat temu, moje wrażenia są podobne do Twoich. Byłem lekko rozgoryczony, że nijak tego zamku z zewnątrz nie można sfotografować. Jako, że nie prowadziłem wtedy jeszcze bloga, zrobiłem kilka pamiątkowych rodzinnych fotek i dalej w drogę na Rypin. Szkoda, bo nie mam dziś nawet co z tego wkleić. Dobrej pogody życzę, podobno lato nadchodzi :)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Grzesiu wakacji nie ma, to był jednodniowy wypad. 200km tam i 200km z powrotem.

      Usuń
  6. Nie znam tego miejsca.
    Twoje zdjęcia pokazują piękno zamku i miasteczka.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość osób jedzie na Mazury od strony Ostrołęki czy Pisza. Zamek ciekawy, ale większość to restauracja i hotel.

      Usuń
  7. Lubię miejsca, gdzie chodzić historię. Z poważaniem, Piotr.

    OdpowiedzUsuń