czwartek, 29 listopada 2012

Pałac pod Blachą. Zamek Królewski w Warszawie

Apartament księcia Józefa Poniatowskiego.

Apartament ślicznie odnowiony i udostępniony do zwiedzania od lipca 2011 roku. Na piętrze byłam pierwszy raz. Na parterze można zobaczyć wystawę Kobierców Wschodnich.
Zdjęcia pochodzą z  ubiegłego tygodnia -  w ramach bezpłatnych wejść w listopadzie.
Podaję link, bo wnętrza ciekawe, pełne eksponatów i detali, warto popatrzeć
 www.zamek-krolewski.pl/?page=2859
Historia  Pałacu tu:http://www.zamek-krolewski.pl/?page=2075 








Na ścianach apartamentu wiele obrazów i rycin, także i takie, które pokazują moment śmieci Księcia. Raz na białym koniu, raz na czarnym...


 Świetne wyglądały ukryte drzwi wraz z iluzją kafli na ścianach klatki schodowej.
 Nie mogłam odmówić sobie wspinaczki do Zamku Królewskiego z Arkad Kubickiego, niewiele osób wie, że wewnątrz Zamku są schody ruchome podobne do tych z Trasy WZ ale my woleliśmy na nogach. Trasą Zamkową / dawnym, historycznym kanałem spływowym/ podchodzi się, nie schodzi w dół - względy bezpieczeństwa. Schody pokazywałam przy okazji poprzedniej wizyty w Zamku.

Linki mi się zbuntowały, popracuję nad nimi.
Aby obejrzeć podejście trzeba kliknąć w etykiety - Zamki,

17 komentarzy:

  1. Swoimi zdjęciami zachęcasz do zwiedzenie Zamku, no i dobrze, bo o to też chodzi na blogach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pałac pod Blachą przetrwał wojnę w przeciwieństwie do Zamku Królewskiego w głównej bryle, jest doskonale widoczny z mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Wnętrza są odnowione i zdecydowanie mniej zniszczone niż w samym Zamku Królewskim.

    OdpowiedzUsuń
  3. Intrygują mnie te ukryte drzwi. Ciekawy jestem, kto z nich korzystał i w jakim celu ? :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, wnętrze wygląda pięknie. I moje ukochane miasto, czasami przyznam, przeze mnie niedoceniane.

    OdpowiedzUsuń
  5. przy poprzednim zwiedzaniu pominęłam, a okazuje się, że niesłusznie:)
    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno nie odwiedzałam stolicy, będzie to trzeba nadrobić. Pięknie opisujesz i pokazujesz nam wszystko.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne miejsce, które należy zwiedzić. Wycieczki na których bywam, zawsze pomijają wnętrza zamku, a skupiają się na placu, ogólnikach. Widać, że niesłusznie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Powtarzam się, wiem, ale piękne te zabytki Stolicy.
    Wnętrza zamku przpiękne!
    U Was w stolicy słyszałam w radio, że dzisiaj zapalają
    świąteczne światełka:-) Poproszę o fotorelację:-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie byłam ale poprawie się w najbliższym czasie. Zdjęcia będą :)

      Usuń
  9. O widzę, że damy musiały mieć odpowiedni strój aby udać się na apartamenty książęce.
    Dziękuję, za cudowne zdjęcia i wspaniałą wycieczkę po wnętrzach.
    Niestety nie załapałam się na bezpłatne zwiedzanie zabytków Warszawy. Brak urlopu
    Przesyłam moc pozdrowień.

    OdpowiedzUsuń
  10. Miło jest zobaczyć Warszawę z Twojej perspektywy :) pozdrowienia zostawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna wycieczka!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. What splendid palace!
    Charming and very mansion!
    Thanks for the interesting tour!
    many greetings

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Nie mogę zostawić komentarza u Ciebie a bardzo spodobało mi się tam!

      Usuń