niedziela, 2 grudnia 2012

Rozświetlony Trakt Królewski

Wybraliśmy się dziś na spacer. I nie tylko my. Wiele osób wpadło na ten sam pomysł. Już po wyjściu z metra, idąc przez Plac Teatralny widzieliśmy ogromne korki, a to dlatego jak się okazało, że Krakowskim Przedmieściem nie jeździły autobusy komunikacji miejskiej, skutecznie blokując się na objazdach. A to ukazało się nam:
 Powyżej król Zygmunt jakoś mi się nie zmieścił. Choinka zmienia się i mieni

 Na fasadzie Zamku królewskiego fruwają gwiazdy



 Takie kolorowe ozdoby wiszą na latarniach - poniżej
 Krakowskie przedmieście - poniżej


 czy to -  ino kultura czy populistyczna rozrywka?
 Poniżej Pałac Prezydencki z biało-czerwoną choinką
 Hotel Bristol
 Gmach Polskiej Akademii Nauk i pomnik Kopernika
 Nowy Świat, podobnie jak w ubiegłych latach
 Pałac Kultury z oddali

32 komentarze:

  1. A mnie się podoba takie świątecznie rozświetlone i kolorowe miasto. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W poprzednich latach były zimne ledy, w tym roku "doszły" ciepłe kolory, jak to się będzie skrzyło w śniegu!

      Usuń
  2. Bardzo lubię te świąteczne iluminacje. Swięta to wyjątkowy czas, kiedy wszyscy na chwilę stają się dziećmi.... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorośli robili sobie zdjęcia na tle iluminacji, jak dzieci. A dzieci podziwiały podświetlone cukierki.

      Usuń
  3. Mażenko dziękuję za piękną fotorelację.
    Dziękuję :-)
    U Nas choinka zaświeci się na Wrocławskim Rynku w Mikołaja, teraz mamy Jarmark Świąteczny tuż przy choince.
    Uwielbiam takie świąteczne miasta,to jest takie urocze.
    Mozna spacerować i spacerować:-)
    Co tam korki, ważne , co zobaczyłaś:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to dzięki Tobie wybrałam się na spacer. Może trochę za wcześnie, ale pięknie! Szkoda, że nie było jarmarku choćby z ozdobami.

      Usuń
  4. Może trochę przesadzają, jednak ja lubię taka przesadę i u mnie w domu też będzie sporo ozdób świątecznych.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taki czas, ale fakt na pewno kosztowny.

      Usuń
  5. fasada wygląda fajnie, to chyba jakaś nowość
    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba w ubiegłym roku, podświetlona była cała fasada bez gwiazdek.

      Usuń
  6. Ale pięknie, chętnie też bym się na taki spacer wybrała.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego dnia można było mimo tłumu swobodnie kroczyć środkiem ulicy :) zapraszam!

      Usuń
  7. Uwielbiam takie dekoracje! Ten prezent jest piękny! Świetnie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozświetlonymi prezentami, bo było ich kilka jak i ogromnymi cukierkami zachwycali się wszyscy czyli duzi i mali!

      Usuń
  8. Cudnie to wygląda!Uwielbiam ten przedświąteczny nastrój!Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. pięknie rozświetlone!!!.., w świątecznym nastroju..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku doszły kolory ale śniegu brak.

      Usuń
  10. Ale pięknie i świątecznie!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przydałaby się odrobina śniegu. Jolu dziękuję za wyróżnienia, za cierpliwość, zabiorę się za to po świętach :) pamiętam o skypie.

      Usuń
  11. Piękny, bardzo piękny. Dopiero teraz czuć w powietrzu zbliżający się okres świąteczny. A pewnie w świeżym śniegu też przedstawia się zachwycająco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ze śniegiem byłoby niesamowicie. W Warszawie spadło niewiele śniegu, właściwie go nie widać, gdzieś głęboko w parkach czy ogrodach tylko.

      Usuń
  12. Mnie się zawsze podobają takie efekty (no może czasami jest tego przesadnie dużo) :-)
    Pzdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dlatego, że to ulotne, chwilowe.
      Pozdr. :)

      Usuń
  13. Mnie to przypomina Amerykę, coraz więcej oprawy, coraz mniej świąt. Nie jest to jednak moje zmartwienie.
    Jeśli zaś chodzi o iluminację bez kontekstu świątecznego, to mi się podoba. Pamiętam jak będąc dzieckiem, byłem zachwycony, gdy w moim miasteczku założono pierwszy neon PKO. Widziałem go z okna mojego pokoju, czułem się jak w Las Vegas. ;)
    Fajna fotorelacja. Kto lub co, robiło za statyw? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Moich ulubionych neonów niestety już nie ma, masz rację neony, światła to był inny, lepszy świat. Okna mojego pokoju wychodziły na piękny ceglany tył kamienicy, której połowa przetrwała wojnę, potem w nowym mieszkaniu lepiej, dużo zieleni i cmentarz, teraz mam park i reklamy banków...i wiesz brak mi tej ściany...
    Statyw? to z ręki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mażenko!
    Przecudna jest nasza Warszawa. Mam wrażenie, że jestem w zaczarowanej krainie. Krainie baśni, bajki. Przecudnie rozświetlona.
    Ja jestem oczarowana.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz spadło trochę śniegu i chciałam zobaczyć jak teraz wygląda, ale w niedzielę po wyjściu z teatru, było bardzo zimno i zrezygnowałam z oglądania Zamku. Trochę żałuję..

      Usuń
  16. Jaka piękna,świąteczna Warszawa!Wygląda jak baśniowa,zimowa kraina.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku Trakt Królewski jest wyjatkowy.

      Usuń
  17. a takbym chciała to zobaczyć a nie mam jak :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś się uda jak nie tu to gdzieś indziej :)

      Usuń