sobota, 23 marca 2013

Czerwińsk nad Wisłą

Dziś był piękny, mroźny, słoneczny dzień. Czerwińsk na Wisłą, małe  miasteczko na Mazowszu,  z upływem  lat straciło na znaczeniu, po rewitalizacji rynku pokazuje wiele ciekawych detali ze swojej przeszłości.
 Miecze upamiętniające Grunwald i Jagiełłę
 Uliczki..


 Trochę Starego kina...Loda Halama - klikając w zdjęcie można poczytać





 Wisła..
 Schody prowadzące na wzgórze klasztorne
 Widok na klasztor z rynku

 Wykaz obiektów, których już nie ma...

Widok na Wisłę ze wzgórza klasztornego - poniżej
Czy taka prezentacja przemawia? Ja z ciekawością rozejrzałam się po starych domach, rynku i spróbowałam wyobrazić sobie tamten czas.....

29 komentarzy:

  1. Nie znam tej miejscowości.To co pokazałaś zachęca do odwiedzenia tego miejsca. Uwielbiam odwiedzać stare domy, wąskie uliczki...
    Wystarczy słońce i błękitne niebo a zdjęcia wychodzą cudownie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe historyczne uwarunkowanie ma to miejsce. W kościele Cudowny obraz, odsłaniany w wyjątkowe okazje no i miejsce gdzie Jagiełło z rycerzami przekroczył Wisłę.

      Usuń
  2. Często przejeżdżając tamtędy zastanawiałam się jak to miasteczko wygląda. Chyba trzeba je odwiedzić.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kościół jest piękny no i historia Jagiełły, którego rycerze ostrzyli /?/ sobie miecze o kolumny przy wejściu...ciekawe jest tez muzeum.

      Usuń
  3. Cudownie pokazałaś tę miejscowość.
    Nie wiedziałam, że jest to miejsce urodzenia Lody.
    Jak byłam dzieckiem w szkole podstawowej to bardzo chciałam być tancerką. Mama zapisała mnie nawet na jakieś zajęcia z tańca. Usłyszałam jednak, że Lodą Halama to ja nigdy nie będę i żebym dała sobie spokój z tym tańcem. A ja po prostu nie chciałam stawać na czubkach palców, bo wydawało mi się to dziwne....
    I dalej wydaje mi się to dziwne.
    Dziwne, że mi się tak wydaje...
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za pozdrowienia. Choć bywałam przynajmniej raz /cmentarz/ w roku w Czerwińsku i wiedziałam, że była tam np. synagoga to o Halamie nie wiedziałam, oczywiście znałam aktorkę. Postanowiłam poszukać książki.
      A co do tańca, to ja jestem przysłowiowa noga. Ale balet lubię i te dziwne butki - baletki. Jolu mogłabyś być primabaleriną!

      Usuń
  4. Ale dużo zdjęć. Super miejcie i zdjęcia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miasteczko a jak doczytałam to wieś, zupełnie było zaniedbane w tej części dolnej, leżącej nad Wisłą. Wycieczki odwiedzają Salezjanów, dlatego tyle zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podobają mi się uliczki, lubię takie miejsca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę zaniedbane, ale widać, że coś zaczyna się zmieniać.

      Usuń
  7. Wczoraj chciałam wejść na Twojego bloga, ale pokazała się jakaś dziwna tablica ostrzegawcza, że jesteś podejrzana o ściąganiu danych ( mniej więcej tak to brzmiało) i dalej się wejść nie dało. Dzisiaj już tego nie ma i jestem. W bardzo ciekawym miejscu byłaś nie znanym dla mnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś tam zrobiłem sobie przerwę wracając z Mazur. Bardzo urokliwa miejscowość i piękny kościół. Fajnie powspominałem sobie to miejsce oglądając Twoje zdjęcia.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mażenko!
    Życzę Tobie i Twoim Najbliższym pogodnych Świąt Wielkanocnych,
    pełnych wiary, nadziei i miłości.
    Radosnego, wiosennego nastroju,
    serdecznych spotkań w gronie rodziny
    i wśród przyjaciół oraz wesołego „Alleluja”.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za serdeczności i pamięć, pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Historie je zajímavá vždy. Mnoho takových míst neznáme. Hezké velikonoce Vám přeje Petr.

    OdpowiedzUsuń
  11. Historie je zajímavá vždy. Mnoho takových míst neznáme. Hezké velikonoce Vám přeje Petr.

    OdpowiedzUsuń
  12. Klasztor jest mi dobrze znany. Mieszkałem tu dwa tygodnie. Świetnie wyglądają piwnice i podcieniowe krużganki.

    Serdeczności. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. przypomina mi się moja wieś... a stare kino jak najbardziej TAK!
    Wszystkiego dobrego w Święta!

    OdpowiedzUsuń
  14. Very nice small town on the river!
    The picture of you is gorgeous!
    I really like to have snow!
    In thanks for your wishes!
    Good month to you!

    OdpowiedzUsuń
  15. Spokojna, cicha wieś... Nawet ,nawet... :-)
    Zupełnie mi nie znane (jak i całe Mazowsze)
    Ryneczek, całkiem, całkiem... Jedynie zmieniłbym coś w tym szarym budynku.
    Pzdr.

    OdpowiedzUsuń
  16. Byłem tu już ze trzy razy - teraz jestem czwarty raz :)
    Bardzo Cię lubię :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. wszystkie zdjęcia wspaniałe, a najbardziej podoba mi sie zdjęcie Wisły i dwóch łódek :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Z przyjemnością zapisałem Czerwińsk na listę miejsc, które warto odwiedzić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto choć to niedoceniane miejsce.

      Usuń
  19. Nigdy nie słyszałam o tej miejscowości, ale po zdjęciach widzę, że wygląda zachęcająco.. Może kiedyś uda mi się tam trafić!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń