czwartek, 11 kwietnia 2013

Szukanie wiosny w WIlanowie


   Dziś wybrałam się na spacer do parku. Sama, bo nie zdołałam nikogo namówić. Wiosnę było bardziej czuć niż widać. Na klombach i rabatach zaledwie kilkucentymetrowe roślinki a o tej porze w ubiegłym roku było zdecydowanie bardziej zielono.Jeszcze leży sporo śniegu. Znalazłam niewiele fioletowych krokusów. Słońce wyszło już pod koniec mojego spaceru. Dotarłam do zabudowań folwarku i holenderii, które zimą były niedostępne ze względu na zalegający śnieg /korzystając z etykiet Wilanów zapraszam do wspomnień/. A tak było dziś, żeby nie powtarzać zdjęć staram się choćby zmienić perspektywę:
W ubiegłym roku tu gdzie gałęzie i śnieg było już kolorowo
 Poniżej krokusy

 Ta dolna, asfaltowa część wygląda ładniej dzięki iglakom, bezpośrednio przed pałacem posadzono krzewy liściaste, które zimą nie prezentują się ciekawie..
 Spotkałam wesołe wiewiórki



napis 




 Zabudowania folwarku, zaciekawiły mnie te łuki szczególnie przystosowane jako okna..



 Takie inne spojrzenie na pałac
 Ogród różany jeszcze śpi - poniżej
 Ławeczka zaprasza, alejki były ślicznie zagrabione..
Pałac nie czynny dla odwiedzających. Za oknami trwały prace remontowe, na ścianach montowano jeśli dobrze zobaczyłam płyty karton - gipsowe. Dawniej tę część nie osłaniały okna, była otwartym tarasem.
 W Parku przed Pałacem mokro..

 Już niedługo drzewa się zazielenią, wtedy pałac nie będzie tak widoczny
Obeszłam Pałac dookoła, jeśli coś prostokątnego można tak obejść, na stawach widać było resztki lodu ale kaczki już pływały, popatrzyłam na chińską altanę i ulubiony gotycki most, ale tam było brązowo i smutno. Tyle z wiosny zastałam w parku


http://mojezdjeciama.blogspot.com/search/label/Wilan%C3%B3w?updated-max=2012-05-20T00:22:00%2B02:00&max-results=20&start=13&by-date=false

18 komentarzy:

  1. Czekam na ładniejsze dni i też odwiedzę to piękne miejsce:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny spacer!
    I chociaż jeszcze w kurteczce ciepłej to czuje się już wiosenny powiew powietrza. Jaki zadbany jest ogród, wszystko przygotowane dla Jej Wysokości Wiosny!!!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet usiadłam na ławeczce, na kurce i wyciągnęłam książkę, żeby choć przez chwilę nacieszyć się słoneczkiem. Ale jak słońce schowało się, zrobiło się zimno..

      Usuń
  3. Świetne zdjęcia tej nieśmiałej jeszcze wiosny. Tyle krokusów... i ta wiewiórka. Jest niesamowita. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta wiewiórka dreptała za mną przez długi czas, ale nie mogłam jej zrobić zdjęcia. Byłam sama, szurały liście a tu taka ciekawska wiewiórka.

      Usuń
  4. Mażenko, bardzo dziękuję za spacer po Wilanowie.
    W Parku już wszystko przygotowane na przyjście wiosny, chociaż zakwitły już pierwsze krokusy.
    Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż w ubiegłym roku było ładniej!

      Usuń
  5. Widzę,że śnieg poznikał...wiosna, jak się patrzy:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już czas, a śniegu troszeczkę zostało :)

      Usuń
  6. Uśpiony jeszcze, ale już widać oznaki wiosny. Teraz będzie juz tylko lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niektóre zdjęcia, mam na myśli te na których pokazało się słońce, wyglądają już prawie wiosennie. Żeby jeszcze troszkę zieleni dodać, ale na to musimy ze dwa tygodnie poczekać.
    Chyba, że spadnie znowu śnieg :))
    .. I jak powiedział jeden Rosjanin do drugiego " u nas tolka diesiat miesacy zima, a patom wsio lieto i lieto i lieto..."
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teoria zaniku przejściowych pór roku ma też zagościć u nas.

      Usuń
  8. Jeszcze troszkę i będzie tam pięknie. Teraz spotkałaś wiewiórki i zobaczyłaś krokusy, czyli przyszła wiosna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiewiórki wyjadały coś z karmika ptaków.

      Usuń
  9. Zaciekawiła nas zabudowa folwarku, ciekawa architektonicznie jest niewątpliwie inspiracją dla fotografujących, a wiosnę już widać.:)))
    Pozdrawiamy serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydawało mi się, że dobrze znam Park, a do tych zabudowań dotarłam dopiero zimą, kiedy nie mogłam przejść przez zasypany śniegiem mostek.Budynki są bardzo zniszczone,

      Usuń