poniedziałek, 10 czerwca 2013

Park Natoliński

   Zapisałam się na spacer po Parku z  wyprzedzeniem. Nie mogłam przewidzieć, że tego dnia nad Warszawę nadciągną nawałnice deszczowe, gradowe i burza. Poprzedzający nasza grupę spacer nie odbył się, gdyż uczestnicy zrezygnowali. Byliśmy ostanią grupą zdecydowaną na zwiedzanie i oglądanie niezależnie od deszczu i komarów. Poprzednie wizyty już pokazywałam , tym razem chciałam zobaczyć odrestaurowany pomnik w kształcie sarkofagu Natalii z Potockich Sanguszko od której imienia przyjął nazwę Natolin. Doczesne szczątki Natalii spoczęły na terenie dzisiejszej Ukrainy, gdyż wybuch Powstania listopadowego uniemożliwił sprowadzenia jej po śmierci do Polski.
http://mojezdjeciama.blogspot.com/2011/08/paac-i-park-natolinski-cz-1.html
mojezdjeciama.blogspot.com/2011/10/cd-park-natolinski.html
http://mojezdjeciama.blogspot.com/2011/10/park-natolinki.html
Powyżej detale z parku i pałacu oglądane w zupełnie innych okolicznościach, poniżej odnowiony pomnik-sarkofag. Najpierw kwitnący tulipanowiec.

 Widok z Pałacu


 Pałac od frontu i od strony letniego tarasu.


 A poniżej pomnik z płaczącymi lwami


 Most mauretański prowadzący do pomnika


 Ten sam most ale od dołu


 Gdy kończyliśmy spacer na chwilę wyszło słońce
I tylko zastanawiam się, czy ścisły rezerwat przyrody, nie służy jednym a innych odcina od tych zabytków? Studenci z Centrum Europejskiego, mogą korzystać z pięknego parku jak chcą, my mamy znacznie ograniczony dostęp pozostaje nam tylko patrzeć przez pręty płotu zza których i tak nie można zobaczyć na przykład odnowionego sarkofagu.....

14 komentarzy:

  1. Tak, to bardzo ładne miejsce. Z radością bym tam jeszcze raz wróciła!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja.... wstyd....jeszcze tu nie byłam. Muszę koniecznie nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe miejsce, warte odwiedzenia.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszłabym tam zimą ale nie było zwiedzania.

      Usuń
  4. Piękne miejsce i architektura pałacu. Po prostu wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie byłam i nie wiem czy będę z powodów , o których napisałaś. Nie podoba mi się dzielenie ludzi na dobrych i lepszych.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładnie tam jest, ale szkoda,że nie wszędzie jest dostęp. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia, szkoda, że oglądanie wszystkiego jest jakoś reglamentowane.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne zdjęcia, piękna prezentacja, szkoda że dostęp jest ograniczony:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam tego niezwykłego miejsca.
    Wielkie dzięki, że nam go pokazałaś.
    Mamy tak dużo niezwykłych miejsc w naszej ukochanej Ojczyźnie. szkoda, że są ograniczenia.
    Jednak dzięki blogom je poznajemy.
    Serdecznie pozdrawiam:

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie tam, nawet w tą deszczową aurę. Zdjęcia wyszły wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeden z najpiękniejszych parków w Warszawie, a dla mnie nr.1.
    Dostęp zdecydowanie za bardzo ograniczony. Gdyby tak umożliwili jeszcze zwiedzanie w soboty...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam z Biurem podróży z Kredytowej chyba, i to było na sobotę, bilet 4zł. Trzeba sledzić ogłoszenia na Ursynowie i zapisać się mozna na bezpłatny spacer .

      Usuń