niedziela, 28 lipca 2013

Pałac Bielińskich

   Muzeum wnętrz.
   Pałac ł zbudowany pod koniec XVII wieku na wyspie. Był wielokrotnie niszczony i przebudowywany. Syn pierwszego właściciela Franciszek Bieliński -  zasłużył się dla Warszawy, wprowadził brukowanie ulic i budowę oświetlenia. W pałacu bywał August Mocny II. Był  też zakładem wychowawczym w XX wieku,  przez kilka miesięcy internowano tu Lecha Wałęsę. Jak przeczytałam w 2009 wrócił do spadkobierców właścicieli. Przewodnik o tym nie wspominał.




















Park raczej zaniedbany, czeka na lepsze czasy i tylko szkoda, że brak oryginalnego wyposażenia..

27 komentarzy:

  1. Piękne miejsce, wspaniała wycieczka:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie wiele pozostało z pierwowzoru.

      Usuń
  2. Lubię oglądać wnętrza ze starymi meblami. Pewnie i park z czasem doczeka się rewitalizacji. A ciasto bardzo smakowicie na zdjęciach wygląda :)
    Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasteczko wiśniowe w kawiarence na upał. meble bardzo ciekawe.

      Usuń
  3. Piękne zdobienia. Super zdjęcia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We czwartek u mnie pogoda była marna, więc postanowiłam tu się wybrać stosunkowo nie daleko od domu. Na jakimś blogu przeczytałam o tym muzeum.

      Usuń
  4. Piękny i elegancki pałac. Park na twoim zdjęciu wcale nie wygląda na zaniedbany. Pewnie wycieczka była przyjemna.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Park był bardzo zarośnięty, głównie pokrzywami, ale i tak robił wrażenie.

      Usuń
  5. Jak dobrze, że są takie blogi jak Twój. Nic do tej pory nie wiedziałem o tym pałacu. Gdyby nie etykieta, to nawet bym nie wiedział, gdzie się znajduje. Cieszy dobry stan budynku. Z przyjemnością tam zajrzę, jeśli będę w okolicy.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pałac jest wspaniały. Ładnie go pokazałaś na swoich zdjęciach. No i ta historia. Bardzo bogata. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja tam nawet nie byłam.....

    OdpowiedzUsuń
  8. Pałac wrócił do właścicieli i jest udostępniony zwiedzającym, to bardzo dobrze. Jest tam na co patrzeć i podziwiać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie miejsca i takie ekspozycje.Ciekawe, że na stronie muzeum nie ma wzmianki o powrocie obiektu w ręce potomków właścicieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam,ze w 2009 roku taka decyzję podjął wojewoda mazowiecki aczkolwiek przewodnik mówi, że eksponaty są z Muzeum Narodowego.

      Usuń
    2. Wypożyczone?

      Patrzę raz jeszcze i zachwycam sie drzwiami:)

      Usuń
    3. Tak drzwi jak z mojego dzieciństwa. A eksponaty takie pewnie z magazynu na czasowy pobyt...

      Usuń
  10. Piękny pałac i śliczne zdjęcia.
    Szkoda, że park mało zadbany.
    Może jednak ktoś się weźmie za niego, bo chyba warto.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Pałac jest piękny. Cieszę się, że właściciele umożliwiają jego zwiedzanie...
    Nie często tak właśnie jest.
    Dziękuję, pokazujesz takie miejsce o którym nigdy nie słyszałam. Świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten pałac, troszkę mi przypomina pałac w Brzeziu koło Włocławka - mam go obcykanego :) Co ciekawe, do dzisiaj spełnia on swoją rolę jako ośrodek wychowawczy. Czyżby jakaś zbieżność?
    Piękny zabytek, ładnie sfotografowany.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pałac cudo! Chciałabym w takim zamieszkać ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniały pałac, chciałabym się po nim przespacerować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Podoba się... tzn. pałac. Może i nie przypomina pierwowzoru ale i tak jest nieźle. :-)
    A park? Po ostatnim zdjęciu widać, że byłby niezłą atrakcją samą w sobie. Wystarczyłoby trochę pracy... :-)
    Pzdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, asfalt, trawa, pokrzywy a jednak bez parku pałac byłby goły!

      Usuń