niedziela, 21 lipca 2013

Warszawska starówka ma już 60 lat

...a może tylko? To był pretekst do spaceru.
" 1953 Rynek Starego Miasta, pomnik kultury narodowej i walk rewolucyjnych.." dalej proszę kliknąć w zdjęcie. Ale pomysłowy tekst. Słyszałam, że cały naród budował swoją stolicę a to rząd "podźwigną"..


Kamienne Schodki..
A może talerz?



 Poniżej budynek Muzeum Marii Curie-Skłodowskiej










Dużo ludzi, Plac Zamkowy wypełniony po brzegi, muzyka, po prosty wakacyjnie.
Dlatego zdjęcia takie z ogólnego planu, a może i lepiej...bo kiedy idę w to miejsce, to zawsze czuję rozczarowanie porządkiem i czystością ale to przecież ludzie brudzą i zostawiają po sobie nieład.
Dlatego na warszawską Starówkę wolę zimą.

30 komentarzy:

  1. Witaj Mażenko!
    Teraz tłumy są wszędzie. Mimo tego, spacer cudowny. Dziękuję.
    Przepiękne zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O i stzreliłaś krasnoluda!!! Ja mam sporo fotek odbojników na drugim blogu, ale krasnoludy są najfajniejsze. Jeszcze w okolicach Mokotowskiej jest ich sporo i mój ulubiony na Próżnej.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak te z Próżnej znam, coraz ich mniej :)

      Usuń
  3. a ja starówkę wolałam w zwykły dzień. niestety niezbyt czesto tak się udawało. ale co tam! w sobotę czy niedzielę też jest cudnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zwykły dzień, przypominają się czasy studiów ale to było dawno..

      Usuń
  4. W swoim czasie przez trzy lata pod rząd w czasie wakacji przez miesiąc mieszkałem w Warszawie. Spacery po Starówce były moimi ulubionymi. Pięknie została odbudowana. Podobno to najmłodsza starówka na świecie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tylko trudno mi młodość dostrzec, starsze europejskie starówki prezentują się lepiej. W wakacje mam wrażenie, że nie ma pomysłu na Starówkę. Widok na elewacje kamieniczek zasłaniają restauracyjne parasole a w zaułkach butelki i nie tylko..jakoś zapyziele to wszystko się prezentuje, a szkoda.

      Usuń
  5. Interesujący spacer. Ładnie pokazałaś Starówkę, choć myślę, że mogłaby być bardziej zadbana. A piwo? Twoje? Jeśli tak, to słabo Ci szło. Prawie cały kufel. Na upały to dobry napój. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brak dbałości widać, a piwo, no cóż to moje pierwsze na Trakcie Królewskim od studiów, czyli od bardzo dawna...

      Usuń
  6. Zaczęłam mysleć o wycieczce do stolicy, ostatnio utknęłam w Powsinie, ale może na jesień . . .pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam jesienią na wspólny spacer, może ?

      Usuń
  7. Cieszę się, że mogę warszawską starówkę zobaczyć u Ciebie, gdy już od dłuższego czasu nie byłam i nie mam kiedy pojechać do stolicy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamieniczki mają śliczne elewacje, wiele wspaniałych legend wpisuje się w Stare Miasto, Kamienica pod Murzynkiem czy Bazyliszkiem..więc poczekaj, przyjedź jak choć trochę zmieni sie w tym miejscu..

      Usuń
  8. Remontują ją, remontują i wyremontować nie mogą! Jakby czas się zatrzymał. Na wszystko jest, tylko na remont wizytówki Warszawy brakuje. O wiele młodszy Zamek Warszawski odnowiono w "trymiga", a Rynek ciągle w remoncie, kolejny już rok!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmartwiło mnie, ze odnowione krakowskie też jakieś zapyziałe ale i tak lubimy Warszawę :)

      Usuń
  9. To jedno z najpiękniejszych wspomnień mojej młodości...Jeździłam do mojej babci na wakacje i robiłam spacery od Rynku Nowego Miasta aż do Łazienek na piechotę bo nie mogłam się napatrzeć na te uroki. Dzięki że mi to przypomniałaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako dziecko mieszkałam daleko od starówki i to zawsze było dla mnie magiczne miejsce, zresztą jak cały Trakt Królewski, dlatego doskonale cię rozumiem.

      Usuń
  10. To miłe, że starówka się nieźle trzyma i jest na czym oko zawiesić. Cieszę się bardzo, bo to w końcu też moja starówka - przez wiele lat płaciłem na nią jakieś datki. Danina nazywała się "..na odbudowę Warszawy" a rządzący odbudowali :)
    Dziś miasto nadal zbiera haracz z całego kraju a urodą nie dorasta do pięt Wrocławia czy Poznania.
    Ładną miałaś Mażenko pogodę, przyjemny spacer i miłe oku zdjęcia mojej starówki :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na naszej starówce jest brudno i niedbale! mnie najbardziej podoba sie okreslenie, że to "pomnik kultury" /której wyraźnie brak/ i "walk rewolucyjnych" a tego to nie rozumiem, bo raczej kto inny metodycznie Starówkę potraktował. Dobrze, że pod tablicą nie było kwiatów...Póki co słyszałam, że Warszawa płaci janosikowe i własnie jej na to nie stać. Moje podatki też tu zostają. Mam bliską rodzinę na Starówce i oni pozbyliby się wszystkich, chcą ciszy i ładu...

      Usuń
    2. No, nie można mieć wszystkiego. Albo cisza i las, albo zgiełk i śródmieście - jak to mówią nie można zjeść ciastko i mieć ciastko :)
      Za mieszkanko na starówce, można na Podlasiu dwie chałupki pobudować spokojnie :)
      Pozdrawiam serdecznie Mażenko!

      Usuń
  11. Ja tez bardzo lubie warszawska starowke w zimowej aurze - jest wtedy taka klimatyczna, jak z bajki:) A gdy do tego dojda bozonarodzeniowe klimaty...:-) Pozdrawiam cieplutko (u nas upaly!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zimą jakoś ładniej a szkoda bo lato to pora kolorów, kwiatów ...przydały by sie chodniki z kamieni jak we Włoszech i krzewy i kwiaty i sprzątanie...:) ale i tak lubię Starówkę .

      Usuń
  12. Co tu pisać - pięknie. Nawet Warszawa jest ciekawa latem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warszawa i owszem ale czy Starówka ? :)

      Usuń
  13. Bardzo mi sie spodobało warszawskie Stare Miasto, jest piekne! Ładnie pokazałas, za jakiś czas i ja swoje zdjecia ze Starówki wstawię, bo co prawda biegiem, ale zaliczyłam ją.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam, że spacerowałaś po Warszawie, nie mogą dodać u Ciebie komentarzy, coś blokuje w Google +, może masz pomysł?

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. To symbol Warszawy, wile osób bardzo chce tu być choć na chwilę, a ja mam wrażenie, że Starówka nie jest przyjazna i zadbana...

      Usuń
  15. Starówka warszawska jest piękna i młoda :) Tylko malutka jak na stolicę.

    OdpowiedzUsuń