poniedziałek, 30 września 2013

Kontynuując spacer po Kórniku

 Zamek w Kórniku jest na prawdę fascynujący. Ciekawe są historie jego właścicieli, szczególnie ważne tam w Wielkopolsce. Dziś sporo zdjęć z otoczenia  zamku., który znajduje się w samym mieście, kilka kroków od rynku i urzędu miasta .
Wjeżdżając do miasta od razu uwagę przyciąga Kościół Wszystkich Świętych
 Poniżej budynek urzedu

  Poniżej dendronarium. W parku byliśmy chyba sami, gdyby nie liczyć citroena, który kilka razy przejechał obok nas gdy karmiłam kaczki nad stawem....










 Szkoda, że tak niewiele kolorów jesieni ....
 To już widok na jezioro po drugiej stronie Zamku i widok na Zamek z tego miejsca
 Zamek mało widoczny ale chciałam pokazać go ze wszystkich stron
 W cenie biletu była wozownia i może nie poszlibyśmy tam ale deszcz zagonił nas tam..


 I padało..
 Wejście

 Poniżej znowu Kościół, a raczej jego otoczeni



 Idą uliczkami Kórnika zobaczyliśmy też "ucho igielne" dawne wejście do dzielnicy Żydowskiej

 A na koniec zeszliśmy z drugiej strony nad jezioro ale tu otoczenie nie było już przyjemne

 Wracając widzieliśmy tęczę, która dla nas zapowiadała ulewę...



9 komentarzy:

  1. O ile zamek pamiętam dobrze to miasteczka ani,ani ...z tego co rozumiem nie jest zupełnie malutkie skoro miało wyodrębnioną dzielnicę żydowską?

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujący i bardzo pouczający był ten spacer po Kórniku. Najbardziej zaciekawił mnie ten niesamowity cypryśnik błotny. Taki sam rośnie w Sulechowie, lecz nie wystawił korzeni nad powierzchnię ziemi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Kórnik to naprawdę piękne miejsce. Jak widać nie tylko sam pałac.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładnie tam! A jeziorko piękne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzeba przyznac, że park zamkowy jest piekny, byłam dwa razy i pojechałabym jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kilka razy już się przymierzałem do odwiedzin tego miasta, zawsze jednak wyjazd odwlekałem i jechałem w inne miejsce. Dziś widzę, że warto tam wyskoczyć na jeden dzień, to nie jest tak daleko. Może jeszcze tego roku?
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo różnorodność form i zabytków wielka.

      Usuń
  7. Wizyta w arboretum kórnickim jest moim marzeniem od kilku lat, ale ode mnie to daleko... :( Zawsze urzekają mnie zdjęcia kórnickich drzew, wielkowiekowych, majestatycznych. Nawet na fotografii czuję ten niezwykły klimat, spokój, harmonię, ład. Pięknie tam :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś byłam i wtedy wydawało mi się większe, ale i tak jest niesamowite .

      Usuń