sobota, 28 września 2013

Zamek w Kórniku

   Postanowiliśmy pojechać nowym odcinkiem autostrady  Warszawa - Poznań, dochodzącym do ul.Puławskiej.  Od dawna planowaliśmy wizytę w Kórniku, była więc doskonała okazja. Pogoda wprawdzie nie  wymarzona ale uwierzyliśmy w przejaśnienia.
Kórnik przywitał nas zachmurzeniem, potem było słońce a na koniec ulewa i tęcza.
Zamek zachwyca zarówno  wyglądem na zewnątrz /nawiązania do różnych stylów i budowli na świecie/ jak i wewnątrz, zachowało się wiele oryginalnych mebli jak i podłogi /obowiązkowe kapcie!/. A losy kolejnych właścicieli - znanych polskich rodów splatają się z historią Polski. Ze ściany z portretu patrzyła Biała Dama Teofila z Działyńskich. Aby zobaczyć Zamek ze wszystkich stron trzeba kupić bilet do arboretrum ale o parku następny razem.





Drzwi, przez które wchodzi się do wewnątrz






Niesamowite połączenie stylów



Most, który dawniej był zwodzony


 Poniżej zabudowania folwarczne
Wewnątrz można robić zdjęcia tylko za dodatkową opłatą

25 komentarzy:

  1. Byłam tam dawno, dawno temu ale bardzo dobrze pamiętam to miejsce bo byłam naprawdę zachwycona pałacem i jego wystrojem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wróciłam po latach i uważam, że dobrze się stało :) choć liczyłam na żółtą jesień a tam jeszcze jej mało :)

      Usuń
  2. A ja mieszkałam tam niedaleko i nie zwiedziłam, no!!!! A w Gołuchowie byłaś? Śliczny zameczek i zubry mozna zobaczyć, a chyba bliżej niż Kórnika. Do Kórnika dobrze jechać jak kwitną rododendrony:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gołuchowie byłam ale wtedy nie można było wejść do środka i faktycznie zapomniałam. A o rododendronach, że muszą być śliczne a nam nawet jesień się nie trafiła, była jeszcze bardzo zielono.

      Usuń
  3. Zamek w Kórniku jest wspaniały. Dzięki za przypomnienie mi jego widoku, bo widziałam go dawno temu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamek jest ciekawy ale i otoczenie jeziora zostało uporzadkowane.

      Usuń
  4. Na żywo, pewnie zamek piękniej wygląda niż na zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Połączenie stylów jest niesamowite!

      Usuń
  5. strasznie tam daleko z Warszawy a bardzo bym kiedyś chciała zwiedzic
    zabudowania folwarczne wyglądają całkiem imponująco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajęło to cały dzień ale warto było. Nie wiem jak jechałoby się z Warszawy bocznymi drogami ale na pewno dłużej choć pewnie ciekawiej. Szkoda, że nie wybraliśmy się, kiedy dni były dłuższe.

      Usuń
  6. Byłam tam i zwiedzałam go, ze sto lat temu. Zawsze mi się podobał. Ten neogotyk wygląda przepięknie. Zapamiętałam ten zamek jako białą budowlę, teraz biały nie jest. Ciekawe, czy to upływ czasu przyciemnił kolor, czy zamek przemalowano?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam skojarzenie z białym kolorem a ta jasna część elewacji jest w kolorze piaskowca ale nie wiem co to za kamień. Szkoda, że tylko na moment było słońce.

      Usuń
  7. Byłam tu bardzo dawno temu, niewiele pamiętam. Wspaniały zamek i rzeczywiście bardzo zróżnicowany stylowo.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też byłam kiedyś na wycieczce szkolnej, i pamiętałam w ogólnym zarysie strzeliste wieżyczki i łuki wewnątrz.

      Usuń
  8. Byłam tam baaardzo dawno temu. Z przyjemnością przypomniałam sobie ten cudowny obiekt - jest zachwycający.
    Piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamek szczególnie w środku jest ciekawy no i historia kolejnych polskich właścicieli jest piękna.

      Usuń
  9. I mnie przyjemnie zobaczyć po długim czasie ten piękny obiekt i park. Pamiętam, ze byłam zauroczona tym miejscem i nic sie nie zmieniło, nadal go podziwiam i chętnie tam kiedyś znowu pojadę :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu czytam Twoje relacje, dziekuję za komentarze ale ja nie mogę chyba Cię komentować ale próbuję, czekam na pomoc syna.

      Usuń
  10. Byłam, byłam! I nawet przymierzam się do opisania wizyty. Poki co cieszę oko Twoją relacją. Pozdrawiam niedzielnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie byłam. Fantastyczna relacja. Przepiękny zamek. Z przyjemnością oglądałam Twoje zdjęcia.Są bardzo piękne.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. A Biała Dama wciąż straszy. Nie bałaś się podczas swojego pobytu w Kórniku tej trochę mrocznej niewiasty?

    OdpowiedzUsuń
  13. Od dawna Kórnik mam w planach odwiedzić... Ale jakoś nigdy się nie składa...
    Piękny obiekt, trzeba przyznać...
    Pzdr.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny obiekt, świetnie zachowany. Zazdroszczę wspaniałej wycieczki w tak urocze miejsce. No.., może pogoda mogłaby być troszkę lepsza, ale i bez tego zdjęcia wyglądają ciekawie.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń