czwartek, 5 grudnia 2013

Piwnice Staromiejskie

   Dzisiejszy spacer po piwnicach pozostawił niezapomniane wrażenia. To jedyne oryginalne fragmenty przedwojennej Warszawy. Na mnie wrażenie zrobiły rozmiary kolejnych piwnic jak ich solidność. Obecnie to w większości puste pomieszczenia z licznymi zakamarkami. Przetrwały kilkaset lat i II wojnę. Różne cegły zależnie od czasu budowy czy rozbudowy, na jednej ze ścian widać było odciski jakiegoś psa, znaleziono liczne skarby i pozostałości po tych, którzy żyli przed wiekami Jakże piękne musiały być budynki, które stały powyżej. Historia zamknięta w podziemiach, upływ czasu w miejscu gdzie zniszczenia wojenne były tak ogromne. Reszta to wyobraźnia..































Oryginał syrenki
Makiety starej Warszawy, które ogląda się przez małe okienka, na rynku Starego Miasta można zobaczyć  Ratusz, którego dziś nie ma.....



30 komentarzy:

  1. O a gdzie one? Moje całkiem różne i trącą kotami....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rynek Starego Miasta, Muzeum Historyczne M,ST. Warszawy. Zwiedza się min. piwnice kamienicy Pod Murzynkiem. We czwartki chyba jest wstęp wolny.

      Usuń
  2. Bardzo interesujące podziemia, przyznam się, że nie wiedziałam, że można je zwiedzać.
    Od dawna wybieram się do Warszawy i dojechać jakoś nie mogę, lista miejsc wartych odwiedzenia w stolicy stale rośnie dzięki Tobie Mażenko.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zupełnie nowa trasa, na prawdę robi wrażenie. Zapraszam, chętnie Cię przywitam :)

      Usuń
  3. Ja wiedziałam, że można zwiedzać ale jeszcze nigdy nie byłam. Gdzie znajdują się te podziemia udostępnione do zwiedzania, przy której (których) ulicach? Bardzo ciekawe miejsce i elegancko odrestaurowane.
    Szkoda, że oryginalna Syrenka musi stać gdzieś na uboczu :( Przynajmniej tam jest bezpieczna.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rynek starego Miasta, zwiedza sie podziemia tak ponad godzinkę a potem można i wystawe na górze.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Choć był środek tygodnia i popołudnie było sporo osób, dół zwiedza się z przewodnikiem, niesamowite przypomnienie historii. Polecam

      Usuń
  5. Piękne te piwnice wyglądają bardzo przytulnie, z pewnością jest to miejsce warte zobaczenia. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię takie miejsca. Cegła, klimatyczne oświetlenie, super. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobne piwnice zwiedzałam w Sandomierzu, jest taka trasa turystyczna, robią wrażenie .
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam w Sandomierzu ale ta trasa jest wyższa, obszerniejsza, kolejne pomieszczenia są obszerne i wysoki;nie wiem czy dłuższa ale warto.

      Usuń
  8. Piękne podziemia i tak jak u mnie pisałaś piękne tam musiały stać u góry budynki. Bardzo miła wycieczka i będę o tym miejscu pamiętać, będąc w Warszawie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesamowicie opowiadał przewodnik, tyle oryginalnych murów i ta historia :)

      Usuń
  9. to prawda, te warszawskie, staromiejskie piwnice robią wrażenie. kiedy pierwszy raz tam byłam, oj, wiele lat temu to takie tajemnicze były. potem już sie oswoiłam i chodziłam po nich jak u siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja troche bałam się ciasnoty a tam i widno i luźno.

      Usuń
  10. Piwnice są doskonale utrzymane. Faktycznie robią wrażenie...Znam piwnice z Sandomierza i Jarosławia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tamte też znam ale te są jak ogromne sale w dawnym zamku i ukazują zmiany w mieście na przestrzeni wieków.

      Usuń
  11. Jak widzę trasę turystyczną podziemną to zawsze staram się ja zobaczyć. W Warszawie zwiedzałem je już dawno, ale chyba są odnowione, bo jakoś nie przypominam sobie takiego ich stanu.
    Fajne zdjęcia.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to nowa wersja, przewodnik bardzo ciekawie opowiadał o budowie i rozbudowie Warszawy jako stolicy Mazowsza i dalszych latach. pokazywał rozbudowę kamienic na bazie rodzaju cegieł. Jest tam też wiele ciekawych tablic i oryginał Syrenki na dziedzińcu.

      Usuń
  12. Uwielbiam takie miejsca.
    Lubię cegłę jako element wnętrza.
    Świetnie się prezentuje to podziemie!Już sobie wyobraziłam sesję ślubną w tym miejscu :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki tej cegle widać historie, rozbudowę i choć nie zawsze wiadomo do czego służyły niektóre zakamarki i te odkryte skarby sa równie cenne :)

      Usuń
  13. Pięknie je opisałaś. Są tak ładnie oświetlone, że samą przyjemnością jest chyba chodzenie podziemnymi korytarzami.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak samo jak lubię podróże wysoko hen nad ziemią, lubię spacery głęboko pod ziemią :). Zawsze mnie fascynowały podziemia i bunkry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu jest jasno ale i tak w ścianach jest ogrom historii

      Usuń
  15. Kiedyś była ważniejsza jakość wykonania, natomiast dzisiaj taniość. :)

    OdpowiedzUsuń