niedziela, 23 lutego 2014

Gaj Akademosa

   Wchodząc do Ogrodów w Wilanowie po lewej stronie mijamy rzeźby w charakterystycznym ustawieniu. Dziś rano wyglądał tak jak poniżej, podobno jeszcze godzinę wcześniej wszystko zasnuwała mgła. Gaj Akademosa to ogród przy północnym skrzydle pałacu. Kamienna ława dopełnia mały placyk. Przy wejściu stoją dwie rzeźby, po lewej to Jan Kochanowski wsparty na urnie z napisem "Urszulka", ubrany po szlachecku, z wąsami a po prawej Franciszek Karpiński siedzący na snopku zboża z książką.
Kamienną ławę zdobią terakotowe wazy z kwiatami i sześć ceramicznych kanefor /w Grecji noszące kosze z darami/.
















A potem szybciutko na zajęcia ...

26 komentarzy:

  1. Pięknie się prezentują na tle błękitnego nieba. U mnie dzisiaj też było tak ładnie ale w cieniu chłodno.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żałowałam, że nie dotarłam wcześniej, bo cienie i mgły musiały być niesamowite w parku. A jak wychodziłam z Wilanowa po warsztatach po 14 to faktycznie było chłodno i wilgotno.

      Usuń
  2. Cudowne zdjęcia. Spacer w taki słoneczny dzień to prawdziwa przyjemność.
    A poza tym wraca się z fantastycznymi zdjęciami.
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i życzę miłego, słonecznego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo brakuje mi słońca i ten dzień miał piękny poranek.
      Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  3. Super kadry. Cieszy mnie, że specjalizujesz się w Wilanowie i Łazienkach, bo są to piękne miejsca. I już nawet odesłałem do Twojego bloga kilka osób zainteresowanych tą tematyka. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkam stosunkowo blisko i to ułatwia mi częste spacery w tych miejscach. Dziękuję.

      Usuń
    2. To rzeczywiście komfort, wszędzie blisko.

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia. Przy takiej wspaniałej pogodzie to nie chce się iść na zajęcia, tylko chciałoby się cały dzień spacerować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był faktycznie słoneczny poranek i powinnam zaplanować więcej czasu na ogrody.

      Usuń
  5. Oglądałam powiększone zdjęcia i bardzo mi podobało wszystko co pokazałaś. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, było wcześnie i światło takie ostre.

      Usuń
  6. ile razy zatęsknię za moimi ulubionymi warszawskimi kącikami to wchodzę do ciebie i czytam, oglądam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może gdzieś chcesz wpaść, to postaram sie zrobić zdjęcia... :)

      Usuń
  7. Przyjemne z pożytecznym, nie dość ze zdjęcia ładne, to jeszcze opisane interesujaco, Jak kiedyś pojadę do Wilanowa to nie bedzie potrzebny przewodnik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś bardzo miła. W naszym królewskim Wilanowie wiele odwołań to polskiej wsi i nawiązań mitologicznych to jednak zdecydowanie kolejni właściciele uwieczniali co polskie, co nasze.

      Usuń
  8. To musiał być naprawdę piękny dzień. Obłędnie niebieskie niebo i światło pozwalające na zrobienie zachwycających zdjęć. Naprawdę ciężko uwierzyć, że mamy luty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Poranne słońce nadało fotografowanym obiektom dużo plastyki. Lubię takie ujęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam, dosłownie 40 min. wcześniej była mgła, przez, którą przeświecało słońce, widziałam u dziewczyny z kursu malarskiego coś niesamowitego jej wyszło. u mnie to ok. 10 rano.

      Usuń
  10. Dawno już nie byłem w Wilanowie. Przyjemnie było tam znaleźć się za sprawą Twoich zdjęc... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Często odwiedzając tego bloga i podziwiając zdjęcia, które wykonujesz chciałbym nominować Twojego bloga do Liebster Award. Więcej o akcji możesz przeczytać na moim blogu. Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje zdjęcia nie są profesjonalne, pokazuję co mnie zaciekawia i co może spodobać się tu zaglądającym. dziękuje za miłe słowa.

      Usuń
    2. Może i nie są. Nie mnie to oceniać. Ale przedstawiają to co chcesz pokazać. I to jest najważniejsze. Ja też nie jestem profesjonalistą jeżeli chodzi o podróżowanie, ale jakoś piszę i jeżdżę :). Co do nominacji, informacje szczegółowe są już dostępne na moim blogu.

      Usuń
  12. Cudowne miejsce. Spaceruj i pokazuj nam piękno Wilanowa.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-))

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo spodobał mi się Wilanów. rzeźby są znakomite. Z przyjemnością obejrzałam zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety, nie miałam okazji zobaczyć tego w rzeczywistości, ale przecież mam Ciebie i Twoje zdjęcia:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudne miejsca, zdjęcia mogły by być lepsze...

    OdpowiedzUsuń