poniedziałek, 3 lutego 2014

Kapliczka Madonny na przedpolach Wilanowa i studnia.

   Dochodząc do Parku i Pałacu w Wilanowie, przy skrzyżowaniu osi królewskiej i ulicy Kostki Potockiego na wprost kasy mijamy Kapliczkę Madonny stojącą na kuli ziemskiej, niedawno odrestaurowaną. Figura pochodzi z XIX wieku. A bezpośrednio po przejściu mostu, wchodząc na teren przed pałacem po lewej stronie znajduje się ciekawa studnia.

Pod śniegiem - kwiaty
 Poniżej, patrząc od tyłu studni prześwituje pałac




15 komentarzy:

  1. Bardziej podoba mi się jednak studnia - po części też kapliczka. Obie są ładne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia Madonny jakoś nie wyszły, bardzo wiało śniegiem. A o studni wyczytałam, że jest projektu Lanciego, taką ulicę mam nieopodal domu.

      Usuń
    2. Znam, mieszkałam na Ursynowie :)

      Usuń
  2. Mi również bardzo podoba się studnia- jest bardzo ładna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawdziwe perełki. W ładnej okolicy mieszkasz.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nogami po zejściu ze skarpy to mam do Wilanowa 20 min. ale tam teraz budowa i się nie da. Muszę autobus, metro i autobus i to zajmuje prawie godzinę. Ursynów nie ma bezpośredniego połączenia, ale co się nie robi aby dotrzeć tam gdzie się lubi!

      Usuń
  4. Przepiękne, dwie perełki. Zachwycają mnie takie małe architektury.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. BLOGERZY KOCHANI I BLOGERKI! POMÓŻMY FRANKOWI!!! Chłopiec choruje na nowotwór i bardzo, bardzo mocno potrzebuje naszej pomocy, pokażmy, jak duża siła tkwi w blogerach!! Więcej informacji na blogu

    OdpowiedzUsuń
  6. Kapliczka jest ładna, ale studnia bardziej mi się podoba.
    Mnie w ogóle Wilanów bardzo się podoba.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Studnia dla mnie jest zdecydowanie ciekawsza i bardzo ładnie ją pokazałaś na zdjęciach. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Studnia bardzo ciekawa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. A w zasadzie wszyscy mijają studnię po lewej spieszą do Pałacu czy parku...

      Usuń