piątek, 31 stycznia 2014

Okna Pałacu w Wilanowie

   Okna ozdabiają każdy budynek, ale ja zastanawiam się, a raczej wyobrażam sobie, kto tymi oknami patrzył.
Dziś było bardzo mroźnie, wiatr porywał śnieg i tworzył zaspy..W Parku nie wiele ścieżek odśnieżono, pozostał spacer dookoła Pałacu.
Zdjęcia można powiększać
















Poniżej moje ulubione, widok na Park i wiele budowli parkowych musi być niesamowity..











Zwiedzając Pałac tylko z kilku okien na parterze można wyjrzeć na zewnątrz. Większość jest szczelnie zasłonięta, broniąc dostępu światła.

26 komentarzy:

  1. Ja też mam słabość do okien...W Pałacu dostrzegłam wiele ciekawych form. Ciekawy post.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fasada jest bardzo bogata w ornamenty, postacie mitologiczne i nawiązania do rolnictwa, no i te kolory!

      Usuń
  2. Aż trudno uwierzyć jak dużo różnych okien ma Wilanów, na pierwszy rzut oka na pałac wydają się one jednakowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, faktycznie ogromna różnorodność .

      Usuń
  3. Pałac piękny o każdej porze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale chyba już nie ma magnolii pod oknami od frontu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są po lewej, mocno zapakowane i otulone.

      Usuń
  5. W Wilanowie byłam ostatni raz w trakcie renowacji, zachwycałam się fasadą, jednak nigdy nie wczuwałam się w to, co przez te okna widać. Ciekawy temat poruszyłaś, a ja się wręcz rozmarzyłam w tych wszystkich wyobrażeniach :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie było Miasteczka Wilanów, pewnie w tym miejscu aż do skarpy po Natolin ciągnęły się pola..i nie dymiły kominy elektrociepłowni Siekierki. Inaczej ubrani byli Ci co patrzyli, panowie w jedwabnych surdutach a panie w krynolinach haftowanych złotem, w perukach? Co chcieli lub kogo zobaczyć..
      Pewnie wielkim wydawał się ten stosunkowo płaski Pałac..

      Usuń
  6. Tylko sobie westchnęłam, bo tak tam ładnie, w tej zimowej scenerii wygląda jak z bajki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta zimowa otulina sprawia, że faktycznie jest nastrojowo. W tym roku nie mam szczęścia do słońca, za to wiatr mnie nie oszczędza ale co tam!

      Usuń
  7. Pięknie pokazałaś pałacowe okna a przy okazji detale pałacu. Na zbliżeniach widać jakie są piękne. Znakomity pomysł.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepraszam Cię Mażenko za wprowadzenie w błąd. Nie wiem dlaczego podpisałam się jako Ela? Bezmyślnie chyba:(
    Pozdro...:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się zdziwiłam, bo moje znajome Ele czytają ale nie piszą :)

      Usuń
  9. Lubię to miejsce. Pięknie wygląda zimą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zima ma się to miejsce jakby tylko dla siebie :)

      Usuń
  10. Pięknie. Znakomity spacer nawet w taką pogodę. Żółty najpiękniej kontrastuje z bielą śniegu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor tynku faktycznie jest niesamowity i dominujący, jakby brak słońca jeszcze go wzmacniał!

      Usuń
  11. Przy oknach są bardzo ładne ozdoby. Bardzo ciekawy i miły spacer. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubie to miejsce nadzwyczajnie, ale w czwartek silny wiatr podrywał śnieg i smagał lodem, ale lubię być w parku gdy mało odwiedzających, wtedy byłam jedyna..

      Usuń
  12. Uwielbiam Wilanów, chociaż byłam w nim tylko dwa razy i to dwa lata pod rząd w sierpniu. Zazdroszczę Ci tego bliskiego kontaktu. Kiedyś póki nie musiałam poznać Warszawy nigdy nie łączyłam jego bliskości z Ursynowem.
    Moje blogowe nenufary w Chwilach... pochodzą właśnie ze stawu wilanowskiego.
    Jeśli chodzi o widoki z okien wprosiłam się na wieżę przy kościele, a widok z tego miejsca jest naprawdę panoramiczny. Ciekawa jestem czy tam byłaś?
    Odnośnie Miłka to skończył wczoraj dwa lata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamietam jak pisałaś o wieży, mnie zadnym sposobem nie udało się. Tak ze 20 lat wstecz to i Wilanów i Ursynów /mieszkam n/w Natolinie/ to był Mokotów, teraz są nowe gminy. Nenufary w Wilanowie też pokazywałam są tam wyjątkowe :) Ta bliskość Wilanowa daje okazje spacerów, kiedy można bez biletów i mniej osób :)

      Usuń
  13. Czasem warto się zatrzymać i spojrzeć na obiekt jeszcze raz. Może się okazać, że kryje mnóstwo ciekawych szczegółów. :)
    Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam.

    Zapraszam również na mój "filcowy" blog www.cinnamongirl.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń