poniedziałek, 25 maja 2015

Contrady Siena

Mieszkaliśmy w Sienie w rejonie Contrada del Bruco, czyli Gąsienic. Zaraz po wyjściu ze schodów ruchomych zaciekawiła mnie flaga z gąsienicą. Wiele budynków. w tym te najważniejsze w mieście miały na frontach kolorowe flagi z symbolami contrad. Spotkaliśmy kolorowo ubranych maszerujących młodych ludzi, trenujących wywijanie flagami i grę na bębnie. Tak mnie to wciągnęło, że raz pobiegłam do zaułka z którego rozlegał się...turkot walizki. Nie udało mi się odnaleźć wszystkich siedzib contrad, bo flagi szybko zniknęły. Były to pewnie jakieś przygotowania do Palio. Klikając szybko w zdjęcia można nawet "zobaczyć" ruch flag. Zapraszam.
























































14 komentarzy:

  1. Piękne, pełne dynamiki zdjęcia. Tyle kolorów aż cieszy oczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ubrania mają wyjątkowo kolorowe to fakt!

      Usuń
  2. Siena jest piękna, a cała Toskania cudowna - mam fioła na jej punkcie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałaś niesamowite szczęście sfotografować aż tyle z 17 contrad.
    Przypuszczam, że już ćwiczą do Palio na 2 lipca.
    Mażenko, świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wyjątkowa atrakcja i bardzo się cieszę, że zobaczyłam choć troszeczkę. A jak dodam sobie uchwyty na ścianach do wiązania koni to prawie widać konie....

      Usuń
  4. Świetne zdjęcia, jak się je szybko przewija to widać ruch flag. A Siena wspaniała, już się nie mogę doczekać kiedy ją zobaczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siena jest mniejsza od Florencji dlatego przyjemnie się ją "ogarniać".

      Usuń
  5. Znakomite zdjęcia.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-))

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie pokazane miasto z perspektywy ulicznej fiesty. Skoro trening wygląda tam malowniczo, to jak pięknie musi być w porze Palio.
    Ładne zdjęcia, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musi być niesamowite i na Campo i w zaułkach Contrad. Ja nie spodziewałam się takich pokazów i nie poszliśmy w niedzielę na Campo a szkoda,bo tam był pokaz wszystkich.

      Usuń
  7. Świetnie uchwyciłaś ich w ruchu, piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń