sobota, 23 maja 2015

Sant' Antimo

   Sant' Antimo to opactwo leżące obok Montalcino. Dzięki Aleksandrze Seghi, autorce książek i bloga o Toskanii,  zobaczyłam to niesamowite miejsce, bo pojechałyśmy tam z jej inicjatywy. Opactwo otoczone jest pięknymi, starymi oliwkami. Są też i młodsze drzewa. Wyczytałam, że powstało przed 800 rokiem. Wnętrze zachwycające, jest to jeden z najpiękniejszych kościołów romańskich w Toskanii.
Siedząc we wnętrzu jak i na trawie na zewnątrz, poczułam, że jestem w Toskanii. Chciałam zrobić zdjęcie  jakie znałam z przewodników i jakie było na korytarzu hotelu, ale drzewo oliwkowe obecnie nie prezentuje się tak ładnie. Cóż  czas....
Na początek zdjęcie z trasy, potem wizyta w sklepiku .














































11 komentarzy:

  1. Właściwie nigdy nie odwiedziłem Toskanii. Ale czytając te kilka wpisów u Ciebie, mam wrażenie, że warto tam pojechać. Sporo przecież też się słyszy o tym regionie. Także może niedługo i ja ją odwiedzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mażenko, przepiękne toskańskie widoki. Tego mi brakowało w dzisiejszy pochmurny, deszczowy dzień. Patrzę na stare drzewa oliwkowe... obserwuję ich pnie bardzo mocno pokrzywione, popękane, podziurawione...
    i przypomniała mi się piękna legenda o rozmowie drzew liściastych z oliwką. Kiedy umarł na krzyżu Jezus Chrystus, prawie wszystkie drzewa liściaste z ogromnej rozpaczy utraciły liście. Na wietrze poruszały swymi gołymi gałęziami... Widząc srebrne liście oliwki, zapytały ją : " Oliwko, stała się rzecz straszna, Jezus Chrystus został Ukrzyżowany". Znałyśmy Go, dlatego z żalu utraciłyśmy wszystkie liście, a ty nie żałujesz, nie rozpaczasz?"
    Wtedy oliwka zwróciła się do drzew : " Wy utraciłyście wszystkie liście, a mnie z tego żalu pękło serce ". Podniosła swoje wiotkie gałązki, ukazując pęknięty, poszarpany cały pień...
    Miłej niedzieli:)*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe zdjęcia
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko co włoskie jest piękne! Aż nie chce się odrywać oczu od fotografii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia. Strasznie Ci zazdroszczę tej wyprawy. Bardzo lubię stare oliwne drzewa, nawet te prawie uschłe. Mają tak fantastycznie powykręcane gałęzie i pnie. Ciekawa jestem, czy masz jakieś malarskie plany inspirowane Toskanią?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam malować a raczej szkicować ale wszystko wymaga dopracowania. Wyjazd to była nasza 30 rocznica ślubu.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Powodują, ze tęsknię, gdy tylko myślę o powrocie..

      Usuń