niedziela, 20 września 2015

Zamek w Janowcu nad Wisłą.

     Zamek położony jest na skarpie nad Wisłą, nazywany Zamkiem Firlejów, gdyż zbudowali go Firlejowie ojciec i syn.  Powstał w XVI wieku, swoją wielkością dorównywał Wawelowi. I co ciekawe aż do 70 lat XX wieku należał do prywatnej osoby.
Podobno zamieszkuje go Czarna Dama. Byliśmy tu wielokrotnie ale już jakiś czas temu,
 Obecnie część zamku jest wyremontowana a wstęp jest płatny. Z krużganków roztacza się widok na okolicę. Drzewa urosły, z Kazimierza, tylko z góry Trzech Krzyży można wypatrzeć zarys ruin zamku. Jak byłam, mgła znacznie ograniczała widoczność.
Tym razem wybrałam się na spacer sama, bez przewodnika. Zapraszam na spacer po trzech poziomach krużganków z wyobraźnią...










































 Dodatkowe atrakcje, to przeniesiony tu dwór z moniak, spichlerz i stodoła.








10 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia.
    Wiele razy byłam w Janowcu, to naprawdę urocze miejsce.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zaglądałam tu od kilku lat, ucieszyłam się ze pusto .

      Usuń
  2. Z tego co zostało można wnioskować o reszcie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żałuję, że nie zeszłam na dół, bo stamtąd można by podziwiać jego wielkość.

      Usuń
  3. Byłam tam byłam:) Ale pustki, turystów wywiało?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę czekałam na okazję a kiedy większość poszła z przewodnikiem miałam zamek dla siebie!

      Usuń
  4. Ciekawie prezentują się te ruiny zamku, lubię takie i chętnie bym połaziła po piętrach i popstrykała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie odbudowane ruiny i bezpiecznymi tarasami widokowymi i jest gdzie chodzić i patrzeć :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Tak, mam wspomnienia z dzieciństwa w tym miejscu :)

      Usuń