sobota, 5 grudnia 2015

Czersk - Zamek Książąt Mazowieckich

    Miałam podjechać do Wilanowa a pojechałam dalej do Czerska. Słońce pięknie zachodziło ale nie sprzyjało to robieniu zdjęć. Weszłam po zewnętrznych schodach baszty ale już wewnątrz sobie darowałam spacer na górę.Drugą wieżę, więzienną odpuściłam sobie zupełnie. Gdyby ktoś szedł na górę poszłabym pewnie, ale samej nie bardzo mogłam się zebrać. A widoki z góry musiały być piękne.
Zamek Książąt Mazowieckich powstał w tym miejscu na przełomie XIV i XV wieku ale już w XI wieku była tu budowla obronna. Lubiła tu przebywać Królowa Bona. Zniszczenia dokonali Szwedzi wycofując się spod Warki i tak zamek popadał w ruinę, a potem jeszcze bardziej, gdy znalazł się w zaborze pruskim. Dziś to ciekawe ruiny średniowiecznego zamku. W dole, bo Wisła już nie płynie pod zamkiem, jezioro czerskie ale robiło się ciemno i nie zeszliśmy na dół. Może następnym razem..
























 Na dziedzińcu cały czas spacerował biały gołąb, może to księżniczka albo książę..












10 komentarzy:

  1. Chyba fajne to miejsce na takie też wyciszenie się. A przynajmniej na takie wygląda. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamek wyrasta nagle w miasteczku, trzeba tam przejść przez teren kościelny..najciekawsze są widoki z wież.

      Usuń
    2. Zamek wyrasta nagle w miasteczku, trzeba tam przejść przez teren kościelny..najciekawsze są widoki z wież.

      Usuń
  2. Byłam tam kilka lat temu. Z budki obok przywiozłam sobie kropielniczkę. Jest jeszcze czynna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była czynna, sympatyczna pani powiedziała, że po sezonie niewiele dobra. Nabyłam magnes, i tak się zastanawiam kiedy moja lodówka się zbuntuje...

      Usuń
  3. Lubię zamki i ruiny, tych jeszcze nie widziałem. Warto się wybrać, bo prezentują się wspaniale, zwłaszcza oświetlone promieniami zachodzącego słońca.
    Ładne zdjęcia, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy zamek z ciekawą historią.
    Biały gołąb? - na pewno to księżniczka, która tu mieszkała.........
    Pozdrawiam bardzo cieplutko;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gołąb czuł się wyraźnie jak u siebie. Miejsce ciekawe, na wysokim wzniesieniu z dojściem z jednej strony..

      Usuń
  5. Fajne miejsce do poszwendania się w weekend, tez lubię takie ruiny i ciekawe historie z nimi związane.
    Ładne światło na zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ładne, spokojne, zadbane miejsce i blisko!

      Usuń