czwartek, 12 maja 2016

Bobolice

Zamek Bobolice ze Szlaku orlich Gniazd prawdopodobnie pochodzi z XIV wieku. Z dzieciństwa pamiętam ruiny, dlatego chciałam zobaczyć zrekonstruowany zamek i podobał mi się. Nawet najładniejsze ruiny zabezpieczone na stałe, wymagają remontów. A zamek, gdyby przetrwał wojny i nawałnice pewnie wyglądałby podobnie jak dziś, reszta należy do czasu, który pokryje patyną mury.... Trzeba posłuchać jaką wywołuje radość u dzieci i dorosłych, jest celem spacerów, tu łączą się szlaki piesze i rowerowe.
Obeszliśmy zamek, prawie dookoła, zdjęć sporo.











 Bardzo sympatyczna obsługa



















 Poniżej Kaplica







 Poniżej widok ruin, tak wyglądał zamek przed odbudową



































Z okien widać było nasz następny cel Mirów


4 komentarze:

  1. Bardzo oryginalny i efektowny ten zamek w Bobolicach, a inwestycja w odbudowę na pewno się zwróci w szybkim czasie. Chyba też ci się podobał, bo w różnych pozach go obfotogafowałaś. Ale taki wdzięczny obiekt sam pcha się przed obiektyw i jak tu fotki nie zrobić? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam, widziałam,to bardzo ciekawy zamek, Twoje śliczne zdjęcia tylko to potwierdzają.
    Mirów też jest ciekawy, chętnie obejrzę Twoje fotki.
    Pozdrawiam serdecznie..:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zamki, więc z przyjemnością z Tobą podróżowałam. Ja ostatnio pisałam o Pieskowej Skale. Zamek ten znajduje się również na szlaku Orlich Gniazd. Do Bobolic niestety jeszcze nie dotarłam. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jednak dwa różne "końce", " Pieskowa Skała jest inna, może bardziej "autentyczna" i równie piękna!

      Usuń