czwartek, 6 października 2016

Fontanna Czterech Kwartałów czyli ciąg dalszy Gdańska

     Na fontanną trafiłam przypadkiem.  Po prostu gdy byłam ileś tam lat temu, w tym miejscu jeszcze jej nie było. Jest przy ulicy Świętego Ducha a więc w pobliżu Bazyliki Mariackiej i Kaplicy Królewskiej - wybudowanej z inicjatywy gdańskich katolików z udziałem króla Jana III Sobieskiego, gdy kościół Mariacki był kościołem protestanckim. Dodam tylko, że Bazylika Mariacka jest największym w Europie kościołem wybudowanym z cegły.
Fontanna stoi w miejscu, gdzie kiedyś była studnia i symbolizuje cztery historyczne kwartały Gdańska: Wysoki, Szeroki, Kogi i Rybacki. Na rogu każdej kwarty, kwadratu leżą lwy w różnych pozach. Lew jest w herbie Gdańska więc to zrozumiałe.
 Czekałam na podświetlenie dysz ale nie doczekałam się efektu, było późno, więc zrobiłam zdjęcia tego co było, woda wyjątkowo "mocno" i wysoko tryskała w górę a potem przez długi czas nie działo się nic. W dzień fontanna pracowała inaczej...ale wtedy dzieci wspinały się na lwy i biegały po dyszach...


























5 komentarzy:

  1. Fontanna urocza, a zdjęcia przepiękne...
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam to miejsce i tę fontannę, kiedyś ją przypadkiem odkryłam i co roku bywając na Jarmarku Dominikańskim, tam właśnie chodzę. Ale nigdy nie byłam tam wieczorem, no moze kiedyś przed wyjazdem do Japonii ale to byl czas zimowy wiec fontanna była nieczynna... więc przy okazji Twojego wieczornego spaceru i ja skorzystałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam ją. Jednak o porze roku, w której odwiedzałem Trójmiasto, fontanna jeszcze nie działała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne miasto 😄😐😐😍
    zapraszam : www.worldbydaisy.blogspot.com 😉

    OdpowiedzUsuń